ارتش سوریه حمله تروریست‌های وابسته به النصره در شمال حماه را دفع کرد

یک منبع نظامی از دفع حمله تروریست‌های وابسته به النصره توسط ارتش سوریه در شمال حماه خبر داد.
کد خبر: ۲۹۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷ - 24June 2018

ارتش سوریه حمله تروریست‌های وابسته به النصره در شمال حماه را دفع کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، یک منبع نظامی میدانی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند حمله تروریست‌های جیش العزه وابسته به گروه تروریستی النصره را دفع کنند.

وی گفت که تروریست‌ها مواضع ارتش سوریه در شهرک "زلین" در حومه شمالی حماه را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار دادند تا بتوانند به سمت این مواضع پیشروی کنند، اما ارتش سوریه موفق شد از طریق هدف قرار دادن مراکز تجمع  و خودروهای زرهیشان و همچنین حملات توپخانه‌ای گسترده به مراکز امدادرسانی به آن‌ها از شهرک اللطامنه، این حمله را دفع کند.

جبهه حومه شمالی حماه هر بار از سوی تروریست‌ها هدف حمله قرار می‌گیرد که تمام این حملات توسط ارتش سوریه دفع می‌شود. یگان‌های مهندسی ارتش سوریه اخیرا جاده ارتباطی منطقه الزلین و الزلاقیات و شهرک اللطامنه را مین گذاری کرده‌اند. تروریست‌ها از این جاده برای حمله به مواضع ارتش سوریه استفاده می‌کنند.

در حومه شمالی حماه چندین گروه تروریستی که با گروه تروریستی النصره بیعت کرده‌اند مستقر هستند که برجسته ترین این گروه‌ها جیش العزه نام دارد. این گروه تروریستی روستاها و شهرک‌های اللطامنه، کفرزیتا، لطمین، الزکاة و الأربعین را تحت اشغال خود قرار داد و تعداد زیادی از عناصر این گروه، خارجی هستند.

تروریست‌های جیش العزه در در شمال غرب سوریه به‌ویژه سهل الغاب و مناطق اطراف آن پراکنده هستند. این گروه تروریستی در سال 2012 میلادی با نام گردان شهداء اللطامنة تشکیل شد و سپس در سال 2013 میلادی بعد از ادغام چندین گروه تروریستی دیگر با آن به تجمع العزه و در سال 2015 به جیش العزه تغییر نام داد. این گروه تروریستی کمک‌های مالی زیاد و سلاح‌های متنوعی از قبل موشک‌های ضد تانک از آمریکا دریافت کرد.

در اوایل آوریل سال گذشته میلادی ارتش سوریه موفق شد نوّاف الصالح سرکرده نظامی این گروه تروریستی را در درگیری‌های جبهه حلفایا در حومه شمالی حماه به هلاکت برساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها