استاندار کرمانشاه:

فقر مطالبه گری میان نخبگان، به روند توسعه کرمانشاه لطمه زده است

«هوشنگ بازوند» گفت: یکی از عوامل مهم کمتر توسعه یافتگی استان‌های زاگرس نشین، فقر مطالبه گری میان نخبگان این مناطق است.
کد خبر: ۲۹۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰ - 24June 2018

فقر مطالبه گری میان نخبگان، به روند توسعه کرمانشاه لطمه زده استبه گزاش دفاع پرس از کرمانشاه، «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه امروز یک شنبه در دیدار با اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان، با بیان اینکه دانشجویان یک قشر مطالبه گر هستند و دغدغه‌های جامعه را با صراحت بیشتری عنوان می‌کنند، اظهار داشت: مدیریت ارشد استان مشتاق است که با حضور در جمع دانشجویان از این دیدگاه‌ها و نقد‌های سازنده برای توسعه بهتر استان بهره بگیرد.

وی افزود: یکی از عوامل مهم کمتر توسعه نیافتگی استان‌های زاگرس نشین، به فقر مطالبه گری در این مناطق بازمی گردد. بخش مهمی از این وضعیت نامطلوب به نوع مطالبات نخبگان این مناطق بازمی گردد، مطالباتی که معمولا شامل موارد نازلی مانند عزل و نصب فلان مدیر و یا گرفتن پست می‌شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه نرخ بالای بیکاری محصول عملکرد مدیران در طی سال‌ها بوده و نمی‌توان آن را به مقطع خاصی نسبت داد، گفت: اشتغال تنها با سخنرانی ایجاد نمی‌شود و برای ایجاد هر شغل پایدار نیازمند جذب ۲۰۰ میلیون سرمایه هستیم که کار بسیار دشواری است.

بازوند خاطرنشان کرد: منابع مالی دولت که در قالب عناوینی مانند بودجه‌های عمرانی تخصیص داده می‌شود به هیچ عنوان کفاف این ایجاد اشتغال در این سطح گسترده را نمی‌دهد.

وی یادآور شد: دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند توسعه ایجاد کنند و این مردم و بخش خصوصی هستند که متولی توسعه محسوب می‌شوند و آن‌ها باید کرمانشاه را بسازند. 

استاندار کرمانشاه گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توسط رهبر معظم انقلاب، یک نسخه موفق و تجربه شده در دنیا است که مورد توافق و اجماع تمامی گروه‌ها و جناح‌های سیاسی می‌باشد و این اجماع ملی فرصتی برای توسعه کشور و استان ما است که باید با درایت از آن بهره بگیریم.

بازوند اظهار داشت: درونزا بودن و اتکا به قابلیت‌ها و توانمندی‌های داخلی یکی از ویژگی‌های بسیار برجسته و راهگشای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که ما می‌توانیم با اتکا به این ویژگی ها، گام‌های بزرگی را در زمینه اشتغال و توسعه استان برداریم.

وی خاطرنشان کرد: باید دقت کنیم گلایه‌ها و مشکلات را به گونه‌ای مطرح کنیم که موجب ناامیدی مردم از نظام نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها