مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

بیش از ۷۰۰ مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس قم ثبت شده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از ثبت حداقل ۷۰۰ مدخل برای دانشنامه استانی دفاع مقدس قم در دبیرخانه کارگروه مربوطه خبر داد.
کد خبر: ۲۹۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ - 25June 2018

بیش از ۷۰۰ مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس استان قم ثبت شده استبه گزارش دفاع پرس از قم، سرهنگ «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که به ریاست استاندار قم در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در اجرای پروژه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دغدغه‌ای از نظر امکانات و سخت افزار نداریم و سالن‌های اجتماعات، نمایش فیلم و آمفی تئاتر با ظرفیت حدود ۵۶۰ نفر استاندارد سازی شده است.

وی افزود: با توجه به ابلاغیه‌های ارسالی، ۳۰ درصد محتوای موزه توسط کمیته مرکزی و محتوایی در تمامی استان‌ها به طور یکسان پیش‌بینی شده، اما ۷۰ درصد محتوا به خود استان‌ها واگذار شده است بنابراین بر اساس سرفصل‌های اعلام شده سازمان‌ها و دستگاه‌های استان باید محتوای متناسب و مرتبط را ارائه کنند.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم تاکید کرد: تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس ضرورتی انکارناپذیر بوده و حکم یک سند مرجع و قابل استفاده در منابع آموزشی، پژوهشی، تحقیقی و برنامه‌های تولیدی هنری در موزه انقلاب اسلامی را دارد.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی پژوهشگران، نویسندگان و محققین جهت سفارش تهیه و تولید مقالات دانشنامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر دبیرخانه دانشنامه تشکیل و حدود ۷۰۰ مدخل نیز احصا شده که البته امکان افزایش مدخل‌ها نیز وجود دارد.

حسینی همچنین تدوین نقش دولت در دوران دفاع مقدس را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: لازم است یک نماینده مطلع در هر اداره به‌منظور پیگیری و انجام امور مربوط به تدوین نقش و عملکرد اداره در دفاع مقدس و تهیه سرفصل فعالیت‌های صورت گرفته توسط هر یک از ادارات و سازمان‌های مسئول در آن دوران به دبیرخانه معرفی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار