جلسه اندیشه‌ورزی پیشکسوتان دفاع مقدس خراسان شمالی برگزار شد

جلسه اندیشه‌ورزی پیشکسوتان دفاع مقدس خراسان شمالی با هدف ساماندهی امورات شهدای گمنام با حضور پیشکسوتان سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی استان برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ - 26June 2018

جلسه اندیشه‌ورزی پیشکسوتان دفاع مقدس خراسان شمالی برگزار شد //// عکس نمایه ندارد//// عکس فرستاده شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، سرهنگ «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در جلسه اندیشه‌ورزی پیشکسوتان دفاع مقدس با موضوع امورات شهدای گمنام با اشاره به سالروز شهادت مصطفی چمران و شهید ایرج رستمی اظهار داشت: این شهیدان از افرادی بودند که در جنگ‌های نامنظم و در آن مقطع زمانی و موقعیت جغرافیایی جنگیدند نقش موثری را توانستند ایفا کنند.

وی با اشاره به شخصیت رفتاری شهید چمران عنوان کرد: این شهید آنچنان شخصیت والایی داشت که امام خمینی (ره) فرمودند مثل چمران بمیرید.

امیری در ادامه به شخصیت شهید ایرج رستمی از شهیدان خراسان شمالی و همرزم شهید چمران پرداخت و افزود: این شهید بزرگوار همراه چمران در جنگ‌های نامنظم شرکت می‌کردند و در تاریخ 31 خردادماه در منطقه دهلاویه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی همچنین یاد و خاطره شهدای هفت تیر به ویژه شهید بهشتی را گرامیداشت و گفت: شهید بهشتی چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن روحیه جهادی و مبارزه داشت و از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان اینکه در خراسان شمالی حدود 60 شهید گمنام داریم گفت: میزبانی از این شهدای گمنام افتخاری است که خداوند نصیب ما کرده است.

امیری در ادامه به مراحل پذیرش شهدای گمنام در استان تا زمان ساخت یادمان برای این شهدای والامقام اشاره کرد و از حاضرین در جلسه خواست تا انتقادها و پیشنهادهایشان را در زمینه برگزاری مراسمات شهدای گمنام مطرح کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون برخی نقاط استان شرایط پذیرش شهدای گمنام را دارند و درخواست‌هایی نیز صورت گرفته که شامل تیتکانلو، قاضی، شوقان، باباموسی، تیپ 130 شهید دلجویان و دانشگاه بجنورد است.

وی در خصوص یادمان شهدای گمنام بجنورد گفت: در اطراف این یادمان سه صحن جهت برگزاری مراسمات مذهبی ایجاد کردیم که حدود 12 هزار نفر ظرفیت دارد و بنا داریم در کنار شهدای قطعه اول در محل امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد نیز محلی برای اصحاب شهدا ایجاد کنیم که خانواده های شهدا و جانبازان در آن محل خاکسپاری شوند.

«وحید کریمی» مدیر پیشکسوتان دفاع مقدس اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به ابلاغیه ستاد کل در خصوص امورات شهدای گمنام و تفکیک کار کمیته جستجو مفقودین وانجام  مراسمات شهدای گمنام گفت: به هر نقطه تنها یک شهید تعلق می‌گیرد.

این مسئول خطاب به رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس گفت: رزمندگان و ایثارگرانی که در مورد شهید شدن همرزم اطلاع دارند و در آن زمان به ناچار نتوانستند پیکر این عزیزان را بازگردانند به اداره حفظ آثار جهت بررسی محل شهادت مراجعه کنند.

در ادامه جلسه پیشکسوتان دفاع مقدس نظرات خود را در خصوص امورات شهدای گمنام استان مطرح کردند که از جمله آن ها می توان به تهیه مستند تفحص پیکر شهدای گمنام استان، برگزاری یادواره شهدای گمنام استان، گشایش مسیر بین شهدای گمنام مرکز استان تا امامزاده سیدعباس (ع) اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار