سرلشکر حسنی سعدی:

لزوم گسترش ورزش باستانی در نیرو‌های مسلح/ رشادت رزمندگان ما ریشه در فرهنگ و ورزش پهلوانی دارد

جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) با تاکید بر لزوم گسترش ورزش باستانی در نیرو‌های مسلح، اردو‌های راهیان نور را راه مناسبی برای آشنایی جوانان با روحیه پهلوانی رزمندگان دانست و گفت: رشادت‌های رزمندگان ریشه در فرهنگ پهلوانی و ورزش پهلوانی دارد.
کد خبر: ۲۹۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ - 01July 2018

باید ورزش باستانی را در جامعه و به‌ویژه در نیرو‌های مسلح گسترش دهیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرلشکر «حسین حسنی سعدی» جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) صبح امروز در همایش روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و باستانی نیرو‌های مسلح که صبح امروز در مجتمع الغدیر برگزار شد، اظهار داشت: ورزش امری بسیار مهم است و به روح و روان انسان جان و نشاط می‌دهد، به همین علت است که در گذشته ورزش زورخانه‌ای راهی برای تقویت روح و جسم بود و پهلوانان نیز پناهگاه مردم بودند و زورخانه‌ها به عنوان آموزشگاه جوانمردی و پهلوانی شناخته می‌شد. بر این اساس باید دوباره این ورزش باستانی را در جامعه به ویژه در سطح نیرو‌های مسلح گسترش دهیم.

سرلشکر حسنی سعدی گفت: اگر به دوران دفاع مقدس برگردیم، می‌بینیم که جوانان ما با روحیه پهلوانی و شجاعت در برابر دشمنان ایستادند و مقاومت کردند.

وی برگزاری اردو‌های راهیان نور را راه مناسبی برای آشنایی جوانان با روحیه پهلوانی رزمندگان دانست و ادامه داد: کار خوبی که امروزه صورت می‌گیرد، اعزام جوانان در قالب کاروان‌های راهیان نور است؛ جوانان و رزمندگان ایران در مقابل دشمنی که وارد سرزمین ما شده بود، در منطقه‌ای گسترده ایستادگی و مقاومت کردند. اگر رشادت‌های جوانان را به ملت بگوییم بیش از پیش به جوانان و شهدای خود افتخار می‌کنند.

جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا تصریح کرد: هرچند اعزام کاروان‌های راهیان نور کار خوبی است؛ اما یادمان عملیات‌ها در محل‌های مناسبی احداث نشده است به عنوان مثال یادمان عملیات فتح‌المبین باید بر روی ارتفاعات منطقه احداث می‌شد تا مردمی که برای بازدید می‌آمدند، از همان‌جا نسبت به منطقه عملیاتی توجیه می‌شدند.

وی ادامه داد: جوانان ما با شجاعت، ایثار و فداکاری از کشور دفاع کردند و اگر ما بتوانیم مردانگی و بزرگی آن‌ها را به جامعه منتقل کنیم، هرگز آن‌ها را فراموش نمی‌کنند و همواره به آن‌ها افتخار می‌کنند. سربازان ما در شب‌های عملیات پیشتاز بودند و برای مقابله با دشمن لحظه‌شماری می‌کردند. این رشادت‌ها ریشه در فرهنگ پهلوانی و ورزش پهلوانی دارد.

سرلشکر حسنی سعدی تاکید کرد: خانواده‌های شهدایی که به شلمچه می‌روند، نباید در آنجا گریه کنند؛ چون شلمچه محل افتخارآفرینی جوانان این سرزمین است که توانستند برابر دشمن مقاومت کرده و در نهایت دشمن را از سرزمین اسلامی‌مان بیرون کردند.

جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) گفت: نیرو‌های مسلح با افتخار و رشادت تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا همواره در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستاد‌ه‌اند.

سرلشکر حسنی سعدی ورزش را برای حفظ سلامت بسیار مهم دانست و گفت: من معتقدم ورزش برای جوانان بویژه نیرو‌های مسلح ضروری است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار