یادداشت/

مخالفت با استکبار جهانی، ملاک نقض حقوق بشر آمریکایی

در هر نقطه‌ای از دنیا که دولت و ملتی خلاف جهت منافع استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا حرکت کند، محکوم به نقص حقوق بشر آمریکایی است.
کد خبر: ۲۹۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ - 25June 2018

مخالفت با استکبار جهانی، ملاک نقض حقوق بشر آمریکائیبه گزارش دفاع پرس از تهران، سردار «علی‌اصغر محسن‌شیخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران در یادداشتی به مناسبت «هفته حقوق بشرآمریکایی» نوشت: فاصله زمانی هفتم تا 12 تیرماه که در تقویم ما به «هفته حقوق بشر آمریکایی» نام گذاری شده، یادآور انواع و اقسام جنایت‌هایی است که دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی آمریکای جهان خوار بر ملت ایران تحمیل کرده‌اند.

ششم تیر سال 1360 سوءقصد نافرجام به مقام معظم رهبری که منجر به جراحات شدید بدنی ایشان شد، هفتم تیرماه 1360، بمب‌گذاری  و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن «بهشتی» و 72 یار صدیق انقلاب، هفتم تیرماه 1366، سالروز بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعثی و مهم تر از همه 12 تیرماه سال 1367، شلیک مستقیم موشک از ناو «وینسنس» آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران و شهادت 290 نفر انسان بی گناه، از جمله این جنایت هایی است که رد پای آمریکایی ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آن دیده می شود.

نام گذاری این بازه زمانی به هفته حقوق بشر آمریکایی فرصت خوبی است که اقدامات جنایت کارانه وددمنشانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا علیه ملت های آزاده و آزادی خواه رابررسی کنیم. اقداماتی که عمدتا به نام دفاع از حقوق بشر برملت‌ها تحمیل می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب همواره بر آرمان های مقدس خود که از مهم ترین آن‌ها استقلال، آزادی، دفاع از ملت‌های مظلوم و مبارزه با ظالمین بوده است، تاکید داشته و همین خود باعث شده به انحای مختلف، بهای سنگینی را بابت این آرمان خواهی مقدس خود از ناحیه مستکبرین جهانی که نمونه های آن ذکر شود پرداخت کند. اما آنچه که بیش از همه مضحک است، تعدی، تجاوز، دخالت، تخریب معنوی و مادی کشورهای مخالف توسط آمریکایی‌ها به نام دفاع از حقوق بشر است.

در واقع در هر کشوری که ندای آزادی خواهی،ظلم ستیزی، استقلال و حق تعیین سرنوشت ملت سرداده شده، ایادی استکبار جهانی به نمایندگی از آنان در جهت سرکوب این ندا برآمده‌اند.

امروز ملت مظلوم یمن بهای استقلال خواهی خود را می دهد که توسط آل سعود و با حمایت قدرت های فرامنطقه‌ای به خاک و خون کشیده می شود.

آیا حمایت از حملات هوایی به بیمارستان ها، مدارس و در کل مراکز غیر نظامی یمن، دفاع از حقوق بشر است؟

آیا حمایت و جانبداری از اسرائیل غاصب در کشتار و سرکوب ملت مظلومی که حق از دست رفته خود را مطالبه می‌کند؛ دفاع از حقوق بشر است؟

آیا دخالت مستقیم در امور داخلی کشور سوریه و مخالفت با خواست اکثریت ملت در جهت حمایت ازدولت قانونی آن و  حمایت از گروه های تکفیری تروریستی داعش که به اسم اسلام و قرآن فجیع ترین جنایات را علیه  دولت و ملت سوریه  انجام می‌دهند، دفاع از حقوق بشر است؟

آیا حمایت از سرکوب و خفقان شدید سیاسی در بحرین علیه ملتی که خواهان آزادی در تعیین سرنوشت سیاسی خود است، دفاع از حقوق بشر است؟

مگر نه این است که دموکراسی و مردم سالاری به معنای احترام به رای اکثریت یک جامعه است.

آری می‌توان گفت که همه این‌ها مصادیق بارز دفاع از حقوق بشر است، اما حقوق بشر از نوع آمریکایی آن که متناسب با اهداف و منافع آمریکا و متحدینش تعریف می شود.

در واقع در هر نقطه‌ای از دنیا که دولت و ملتی خلاف جهت منافع استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا حرکت کند محکوم به نقص حقوق بشر آمریکایی است.

در پایان باید گفت که جای بسی تاسف است که برخی از سیاسیون و اداده داخلی، علی رغم  مشاهده این همه دشمنی و خباثت آمریکا و متحدینش علیه ملت آزاده ایران و سایر ملت های آزادی خواه، از ضرورت رابطه با آمریکا صحبت می کنند. شاید بهترین پاسخ و موضع‌گیری در برابر این افراد استناد به سخنان مقام معظم رهبری باشد که فرمودند: «آن کسانی که امروز سعی می‌کنند از این هیولا یک چهره موجهی معرفی کنند، اینها دارند خیانت می‌کنند، اینها دارند جنایت می کنند. کشور ما و ملت ما احتیاج دارد دشمن را بشناسد، عمق دشمنی  را بفهمد».

بنابراین تنها راه برون رفت از شرایط  و دامی که دشمن برایمان گسترده است، اتکا به داشته‌ها و باورهای خودی و روشنگری و تبیین نیات پلید دشمنان انقلاب در لوای حقوق بشر ادعایی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار