کمالی‌پور در گفت‌وگو با دفاع پرس خبر داد؛

پرونده FATF بسته شد

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن نظام سلطه، گفت: بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص کنوانسیون FATF از دستورکار نمایندگان خارج شد.
کد خبر: ۲۹۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ - 25June 2018

/«یحیی کمالی‌پور» عضو کمیسیون حقوقی و قضائی و نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در خصوص موضوع الحاق جمهوری اسلامی به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم اظهار داشت: این بحث طی دو هفته اخیر در دستورکار نمایندگان مجلس بود و در صحن علنی مورد بحث و تبادل منتقدان موافق و مخالف قرار گرفت.

این نماینده خانه ملت افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته در مورد عضویت و یا عدم پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس، قرار بر این شد که تصمیم‌گیری در این زمینه 2 ماه به تعویق بیفتد.

وی با اشاره به دیدار هفته گذشته رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری تصریح کرد: در این دیدار رهبری با رهنمودهای هوشیارانه راه را برای تصمیم‌گیری نمایندگان در تمام زمینه‌ها به ویژه FATF مشخص کردند، درواقع سخنان مقام معظم رهبری درباره موضوع الحاق ما به کنوانسیون مبارزه با پولشویی برای تمام مسؤولان نظام اتمام حجت بود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن نظام سلطه خاطرنشان کرد: موضوع کنوانسیون‌ها و بحث FATF که در حال حاضر در جوامع بین‌المللی، کشورها برای به عضویت درآمدن در این کنوانسیون از یکدیگر سبقت می‌گیرند، تا از این طریق بتوانند رضایت غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها را کسب کنند، برای کشور ما موضوعی بی‌ارزش است و پرونده آن برای همیشه در کشور ما بسته شد.

کمالی‌پور با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه مجلس شورای اسلامی در قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن گفت: ما نباید برای رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی کشور از بیگانگان کمک بگیریم، مقابله با پولشویی و مبارزه با تروریسم از مهم‌ترین دستورکارهای نظام جمهوری اسلامی بوده و همچنان بیش از گذشته در این مسیر ثابت قدم خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص کنوانسیون FATF از دستورکار نمایندگان خارج شد، یادآور شد: در حوزه شفاف‌سازی مراودات مالی و حساب بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی و مبارزه با تروریسم در داخل کشور قانون تصویب خواهیم کرد که به هیچ عنوان برای رفع و کاهش چنین معضلاتی به بیگانگان وابسته نباشیم.

وی در پایان رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری دانست و گفت: نه‌تنها نمایندگان مجلس که به واسطه رای مردم برگزیده و راهی مجلس شده‌اند،‌ بلکه تمام مسؤولان نظام به دور از هرگونه شعار باید برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که عامل مهمی در جهت رفع و کاهش مشکلات اقتصادی کشور است، تلاش کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار