سردار کارگر در اراک:

جامعه تشنه فرهنگ دفاع مقدس است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: آغوش دفاع مقدس برای تمامی اقشار، مذاهب، قبائل و... باز است و به هیچ وجه نباید بگذاریم مسائل جناحی وارد موضوع دفاع مقدس شود. جامعه امروز ما تشنه فرهنگ ناب دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۹۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ - 25June 2018

جامعه امروز ما تشنه فرهنگ دفاع مقدس است/ دفاع مقدس مسائل جناحی نمی‌شناسدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سفر یک‌روزه خود به استان مرکزی در نشست با کارکنان اداره کل حفظ آثار استان مرکزی با اشاره به اهمیت و ضرورت دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس دوران طلائی تاریخ کشور ما است و ما همواره به آن افتخار خواهیم کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند: موضوع دفاع مقدس برای یک روز و دو روز نیست و به اندازه سال‌ها این ظرفیت را دارد که کشور را از آن بهره‌مند کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: امروز ما جزء ۱۰ کشور نخست دنیا در بسیاری از علوم و فنون هستیم که تمامی این‌ها را مدیون دفاع مقدس هستیم.

سردار کارگر با اشاره به پیروی از مدل دفاع مقدس گفت: فرهنگ و الگوی ساخته شده در دفاع مقدس سوریه، یمن، عراق و نظیر این کشور‌ها را نجات داد که ابداع این مدل از حضرت امام راحل بود.

وی ادامه داد: فرستادن رزمنده به سوریه و عراق درواقع انتشار الگوی دفاع مقدس و روحیه، تفکر و اقدام بسیجی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: مشکلات و معضلات امروز کشور نیز تنها راه نجاتبخش آن فرهنگ دفاع مقدس و روحیه بسیجی است.

سردار کارگر دفاع مقدس را تثبیت انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: همان طور که حضرت آقا فرمودند: دفاع مقدس انقلاب ما را تثبیت کرد و ما در این هشت سال تحمیلی ایستادگی کفر در مقابل حق را شاهد بودیم چرا که ۴۰ کشور دنیا با اتحاد یکدیگر به قصد دست درازی به خاک ما آمدند، اما رهبری خوب و داهیانه حضرت امام راحل و وحدت همه مردم ما را به پیروزی در مقابل آنان رساند.

وی افزود: صدام اصل رهبری و انقلاب و رابطه امام و امت را متوجه نشده بود و از این ارتباط آگاهی نداشت و نمیدانست که این موضوع سبب پیروزی ما می‌گردد.

شهدا را دست یافتنی به جوانان معرفی کنیم

سردار کارگر با اشاره به معرفی شهدای دفاع مقدس به جوانان گفت: دفاع مقدس را باید متناسب با زمان و به شکل ملموس و شهدا را دست یافتنی برای نسل جوان معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: در شرایط امروز جامعه و با هجمه‌های فرهنگی اتخاذ شده از سوی دشمنان و تلاش آن‌ها برای منحرف کردن قشر جوان، اما همواره نظیر شهدای دفاع مقدس جوانان بسیاری داریم که حججی‌ها نمونه‌های عینی در عصر امروز هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: دفاع مقدس موضوع مهم و ارزشمندی است که از آن به عنوان گنجینه باید حفاظت و به نسل فردای جامعه منتقل کرد.

سردار کارگر با تاکید بر ساخت موزه‌های دفاع مقدس گفت: وجود این اماکن می‌تواند فضا و پاتوقی به منظور گسترش و انتشار فرهنگ دفاع مقدس باشد که ساخت آن در واقع فرهگ دفاع مقدس را ماندگار می‌کند.

وی ادامه داد: البته موضوع دفاع مقدس را نباید تنها در جبهه‌ها نشان داد چرا که ما خط‌های دیگری هم داشتیم و اگر وحدت و ایستادگی مردم نبود نمی‌توانستیم در مقابل دشمن پیروز شویم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: در حوزه تاریخ شفاهی و ثبت و نگارش مراحل پیاده سازی به سرعت انجام شود تا بتوان بهره برداری‌های لازم را از آن داشت.

سردار کارگر عنوان کرد: جوانان ظرفیت‌های بسیاری دارند که می‌توان با راه اندازی گروه‌های مختلف و سپردن امورات دفاع مقدسی می‌توان آنان را گردهم آورد و با تشویق آن‌ها را به این حوزه علاقه‌مند کرد.

زنان نقش بی بدیلی در دفاع مقدس داشتند

سردار کارگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب گفت: نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب از مردان بیشتر بود و اگر مادران و زنان همکاری لازم را نداشتند و خودشان مردانشان را به پای میدان مبارزه نمی‌فرستادتد و در این راه ایستادگی و مقاومت و مجاهدت از خود نشان نمی‌دادند ما به اینجا نمی‌رسیدیم.

وی افزود: شما در این مجموعه وظیفه بسیار سنگین و مقدس را بر عهده دارید تا جایی که می‌توانید کار‌ها را به صورت ستادی و برون سپاری انجام دهید.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: به هیچ وجه نباید بگذاریم مسائل جناحی وارد موضوع دفاع مقدس شود، همان طور که در سال‌های جنگ تحمیلی از همه اقشار حضور داشتند امروز نیز آغوش دفاع مقدس به روی همه اقشار، مذاهب، قبائل، جناح‌ها و... باز است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار