رئیس بنیاد زائر خراسان جنوبی:

سال گذشته 750 زائر اولی از خراسان جنوبی به زیارت امام رضا(ع) رفتند

«موسی جوینده» رئیس بنیاد زائر خراسان جنوبی گفت: سال گذشته 750 زائر که بالای 45 سال سن داشتند برای اولین بار به زیارت امام رضا(ع) رفتند.
کد خبر: ۲۹۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ - 25June 2018

زائرسرای 9 طبقه ای خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه مسئولین/سال گذشته750 زائر اولی از خراسان جنوبی به زیارت امام رضا(ع) رفتندبه گزارش دفاع پرس از بیرجند، «موسی جوینده» رئیس بنیاد زائر خراسان جنوبی امروز در جلسه ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در بیرجند، اظهار داشت: ائمه جمعه به ماموریتی که از سوی شورای سیاستگذاری مبنی بر کمک به ساخت زائرسرای ارزان قیمت در مشهد مقدس و اطلاع‌رسانی در این جهت، به آنها واگذار شده عنایت داشته باشند.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی با متمکنین، صاحبان سرمایه، صنعتگران و...برگزار شد که بعد از آخرین جلسه کمک نسبتاً خوبی جمع‌آوری شد به گونه‌ای که نخستین قسط به مبلغ 70 میلیون تومان امروز واریز شد.

رئیس بنیاد زائر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ساخت زائرسرا در کنار بارگاه منور علی ابن موسی الرضا(ع)، یکی از خاسته های رهبری بود، بیان داشت: از آنجاییکه هزینه اسکان در مشهد بسیار بالا است، ساخت این زائرسرا می تواند کمک زیادی به محرومین باشد.

جوینده، طرح «خشت‌های آسمانی» را از اقدامات ارزشمند در این راستا دانست و گفت: ماموریت ذاتی ائمه جمعه اطلاع‌رسانی به مردم برای کمک نسبت به احداث زائرسرای ارزان قیمت در مشهد مقدس است.

وی بیان کرد: سال گذشته بنیاد زائر توانست 750 نفر زائر اولی را با همکاری آستان قدس رضوی به مشهد مقدس اعزام کند که همه آنها بالای 45 سال سن داشتند.

رئیس بنیاد زائر خراسان جنوبی با بیان اینکه با همکاری شهرداری مشهد برای 31 استان کشور زمین تخصیص پیدا کرده است، گفت: استان‌های مختلف اقدام به احداث زائرسرا کرده‌اند اما استان خراسان جنوبی عقب است چون کار را جدی نگرفتیم و نتوانسته‌ایم تا امروز مشکل زائران را برطرف کنیم.

جوینده متذکر شد: یکی از مشکلات ما در جمع آوری کمک های مردمی برای این زائرسرا این است که وقتی به روستاها مراجعه می کنیم، می گویند ما هیئت داریم و آن مهمتر است.

وی افزود: هیئت تا امروز نتوانسته مشکل زائران محروم را حل کند و اگر اینگونه بود تا امروز نباید اینقدر زائر اولی در استان می داشتیم.

رئیس بنیاد زائر خراسان جنوبی با بیان اینکه در شهرستان‌های خراسان جنوبی نمایندگی بنیاد زائر را دایر کرده ایم، گفت: تنها از شهرستان سربیشه مبلغی واریز شده و دیگر شهرستان‌ها اقدامی انجام نشده است.

جوینده تبیین کرد: زمینی به وسعت یک هزار متر مربع در خیابان طبرسی گرفته‌ایم که در بهترین نقطه مشهد است که طراحی و برنامه ریزی ها برای ساخت بنایی در  9 طبقه و برای 500 نفر زائر ساخته شده است.

وی یادآور شد: ما برای اینکه بتوانیم لبخند رضایت را بر لبان مقام معظم رهبری بنشانیم باید توجه بیشتری داشته باشیم و نسبت به این مسئله حساس باشیم.

رئیس بنیاد زائر خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: از نیمه دوم تیر جلسات متعددی را برای پیگیری این مسئله با همه ائمه جمعه و فرمانداران و فرماندهان سپاه هرکدام از شهرستان ها برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار