نقد و بررسی کتاب «مقاومت خندقیان» در یاسوج

کتاب «مقاومت خندقیان» خاطرات حماسه جاویدان عملیات «پد خندق» در دفاع مقدس در یاسوج نقد و بررسی شد.
کد خبر: ۲۹۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲ - 25June 2018

به گزارش دفاع پرس از یاسوج، نشست نقد و بررسی کتاب «مقاومت خندقیان» خاطرات حماسه جاویدان عملیات «پد خندق» در دفاع مقدس عصر امروز دوشنبه با حضور نویسنده این کتاب و جمعی از نویسندگان و فعالان حوزه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

«حمید حسینیان» از فعالان ادبیات دفاع مقدس در این نشست اظهار داشت: کتاب مقاومت خندقیان سطرهای فوق‌العاد‌ه‌ای دارد که اگر بیشتر به آنها پرداخته می‌شد قلم نویسنده را بیشتر به چالش می‌کشید.

وی افزود: این کتاب می‌تواند یک منبع خوب برای شناخت حادثه پدِ خندق و رزمندگان حاضر در این حادثه باشد و این از محاسن کتاب است.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس گفت: در بخش‌هایی از کتاب علائم دستوری و کلمات به خوبی به کار برده نشده است که خواننده را اذیت می‌کند.

حسینیان با بیان اینکه سؤالات مطرح شده در کتاب توالی خاصی ندارد، عنوان کرد:  بحثی که می‌تواند به خواننده کمک کند الحاق چند صفحه نقشه از مکان عملیات پد خندق است.

«فتح‌علی بزرگ‌مهرنژاد» نویسنده کتاب مقاومت خندقیان نیز با بیان اینکه پدِ خندق ۱۲ کیلومتر بود که سه گردان از استان‌های مختلف کشور در این منطقه حضور داشتند، گفت: یکی از دلایل انتخاب اسم کتاب این است که تنها گردانی که در این منطقه مقاومت کرد استان کهگیلویه و بویراحمد بود و ما خواستیم این اسم به عنوان نماد استان باقی بماند.

«حسن وکیلی» از رزمندگان حاضر در عملیات پدِ خندق نیز در این نشست با بیان اینکه تطبیق تاریخ وقوع حوادث می‌تواند ما را به واقعیت‌ها نزدیک کند، گفت: در روایت رویدادهای مرتبط با دفاع مقدس باید این نکته را در نظر بگیریم که ما برای آیندگان و نسل‌های جدید می‌نویسیم و باید از اغراق و بزرگ‌نمایی خودداری کنیم.

به گزارش دفاع پرس، کتاب «مقاومت خندقیان» بخشی از خاطرات رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در عملیات «پدِ خندق» است که توسط «فتح‌علی بزرگ‌مهرنژاد» که خود نیز در این عملیات حضور داشت، گردآوری شده و با حمایت واحد فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار