یاوه‌گویی معاون نماینده آمریکا علیه کشورمان در نشست شورای امنیت

معاون نیکی هیلی در نشست امروز شورای امنیت درباره بررسی علل درگیری‌های خاورمیانه، بار دیگر اتهامات بی‌اساس آمریکا را علیه کشورمان تکرار کرد.
کد خبر: ۲۹۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰ - 25June 2018

یاوه‌گویی معاون نماینده آمریکا علیه کشورمان در نشست شورای امنیتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) نشستی را تحت عنوان «حفظ صلح و امنیت بین‌المللی بررسی جامع اوضاع خاورمیانه و شمال آفریقا» برای واکاوی علل درگیری‌ها در غرب آسیا و شمال آفریقا برگزار کردند.

جاناتان آر. کوهن، معاون نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، در این نشست ضمن اعلام حمایت از اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران و با تکرار یاوه‌گویی‌ها و فرافکنی همیشگی سران واشنگتن علیه تهران، جبهه مقاومت فلسطین، حزب الله لبنان و کشورمان را علل اصلی تنش‌های خاورمیانه خواند.

نیکی هیلی در این جلسه حضور نداشت و به همین دلیل معاونش در این نشست شرکت کرده بود.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، در پایان این نشست ضمن قدردانی از روسیه به دلیل درخواست برگزاری چنین جلسه‌ای، اعلام کرد منطقه خاورمیانه با تهدیداتی از قبیل چنددستگی های عمیق، جریان های نگران کننده و از هم پاشیدگی غم‌انگیز ساختار دینی، قومی و فرهنگی (کشورهای این منطقه) مواجه است. وی افزود تنش هایی که چندین دهه است در خاورمیانه جریان دارد به همراه درگیری های جدید، مشکلات اجتماعی، کاهش فضای دموکراتیک و پیدایش گروه‌های تروریستی و اَشکال جدیدی از خشونت های افراطی، صلح، توسعه‌ی پایا و حقوق بشر را در این منطقه تهدید می کند.

گوترش در ادامه با اشاره به بحران‌های کنونی سوریه، یمن، لبنان و سرزمین های اشغالی (نوار غزه) افزود در حال حاضر تمامیت ارضی سوریه، یمن و لیبی در معرض خطر قرار دارد.

دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین بر اهمیت حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به عنوان عنصر ارزشمند صلح و امنیت بدون در نظر گرفتن آنچه وی «بحث‌های گسترده‌تر درباره نقش ایران در منطقه» خواند، تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار