وصیت‌نامه دانشجوی شهید حمیدرضا بااطمینان/ امیدوارم با خون خود خدمتی به اسلام کرده باشم

دانشجوی شهید «حمیدرضا بااطمینان» در وصیت‌نامه خود آورده است: «مرا همچون شهدای عزیز محمدرضا و علی شبانی از محل مسجد رضوی بیرجند تشییع نمایید و مرا در کنار گلگون‌کفنان اسلام در مزار شهدای بیرجند به خاک سپارید. امیدوارم با خون خود خدمتی به اسلام کرده باشم.»
کد خبر: ۲۹۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ - 27June 2018

وصیت نامه دانشجوی شهید حمیدرضا بااطمینان/ امیدوارم با خون خود خدمتی به اسلام کرده باشمبه گزارش خبرنگار ساجد، دانشجوی شهید «حمیدرضا بااطمینان» در تاریخ ۹ دی ۱۳۴۴ در استان خراسان جنوبی شهرستان بیرجند چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۶۶ در عملیات نصر ۱ در منطقه سلیمانیه عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وصی خود را در مرحله اول پدر و بعد مادر و سپس مسئول بنیاد شهید بیرجند قرار می‌دهم و از شما می‌خواهم به وصایای من در حد توانایی که دارید عمل کنید؛ ان‌شاءالله.

- چناچه جنازه‌ام به دست شما رسید، مرا همچون شهدای عزیز محمدرضا و علی شبانی از محل مسجد رضوی بیرجند تشییع نمایید و مرا در کنار گلگون‌کفنان اسلام در مزار شهدای بیرجند به خاک سپارید. امیدوارم با خون خود خدمتی به اسلام کرده باشم.

- دو سال برایم نماز قضا بخوانید و دو ماه روزه قضا بگیرید و دو ماه نیز کفاره تاخیر روزه طبق احکام اسلام (رساله امام امت) بدهید.

- ۱۰۰۰۰ ریال (۱۰ هزار ریال) صدقه جهت رد مظالم بدهید.

- یک‌سوم اموالم را به فقرا و مستمندان بدهید (توسط کمیته امداد امام)

- کتاب‌های درسی مرا به کتابخانه دانشگاه علم و صنعت تهران اهداء کنید.

- نوار‌های درس انگلیسی و کتاب‌های غیر درسی خود را به برادرم محمدرضا اهداء می‌نمایم؛ ان‌شاءالله به نحو خوبی از آن‌ها استفاده کند.

- وصیت‌نامه قبلی که احیاناً به دست شما رسید، وصایای خصوصی آن باطل می‌باشد. در پایان از همگی التماس دعا دارم و می‌خواهم که از من راضی باشند. ان‌شاءالله

- هرکس بر من حق دارد (بدهکار یا طلبکار است) می‌تواند به منزل پدرم مراجعه کند و حق خود را مطالبه یا اداء نماید. مقدار ۵۰۰۰ ریال (پنج هزار ریال) به برادر مهدی یوسفی بدهید.

والسلام

حمیدرضا بااطمینان

۱۳۶۵/۱۱/۲۷»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها