سردار کارگر:

پیشرفت‌های کشور مرهون دفاع مقدس است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: کارهای خیلی بزرگی در کشور انجام‌ شده که همه این پیشرفت‌ها مرهون دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۹۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ - 26June 2018

پیشرفت‌های کشور از دفاع مقدس است؛ همه برای تکمیل باغ‌موزه کمک کنندبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در نشست با فرماندهان نظامی لرستان اظهار داشت: استان لرستان همیشه در خط مقدم دفاع از اسلام و انقلاب بوده و یکی از نخستین یگان‌هایی که در مسئله کردستان و دفاع مقدس وارد شدند از استان لرستان بوده است.

وی با بیان اینکه امروز نیز دفاع مقدس باید حرف اول را بزند، افزود: مقام معظم رهبری به عملکرد پنج‌ ساله اخیر بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس نمره خوب دادند و فرمودند دفاع مقدس ما 100 الی 200 سال دیگر نیز می‌تواند این کشور را اداره کند.

سردار کارگر تصریح کرد: باید این حس در مردم ایجاد شود که دفاع مقدس وجود دارد. حداقل در 250 سال گذشته ایران هیچ افتخاری مثل دفاع مقدس نداشته و در دفاع مقدس علی‌رغم اینکه کشور در ضعف بود و یگان‌های نظامی به‌ خوبی تشکیل نشده بودند و کشورهای عربی هم نیرو و هم پول داده بودند و آمریکایی ها از انبارهای خود در خاورمیانه به عراق سلاح شیمیایی می‌دادند، ولی رزمندگان اسلام به‌خوبی دفاع کردند.

وی عنوان کرد: امروز اگر دشمن نمی‌تواند تعرضی داشته باشد به خاطر این است که ما آماده هستیم؛ مقام معظم رهبری در سوم خرداد سال 96 فرمودند تثبیت انقلاب اسلامی با دفاع مقدس است و فرمودند اگر نبود دفاع مقدس ممکن بود انقلاب با چالش‌هایی مواجه شود و مشکلاتی برای جمهوری اسلامی ایجاد کند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس فقط برای نظامی‌ها نیست، بلکه نقش اصلی را مردم داشتند، یکی از مظلومیت‌های دفاع مقدس نقش امام خمینی (ره) است که نتوانستیم نقش امام راحل را به‌خوبی بیان کنیم.

وی ابراز داشت: هرچه پیشرفت داریم از دفاع مقدس بوده چرا که در دوران دفاع مقدس حتی سیم‌خاردار وارد می‌کردیم.

سردار کارگر افزود: قبل از انقلاب 60 هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند ولی امروز ارتش ما روی پای خود ایستاده و خودش کار انجام می‌دهد، سپاه در اوج قدرت است و امروز جز 10 کشور موشکی دنیا و از نظر هسته‌ای جزء باشگاه هسته‌ای دنیا هستیم و در نانو و سلول‌های بنیادی اقدامات ایران واقعاً افتخارآمیز است.

این مسئول عنوان کرد: کارهای خیلی بزرگی در کشور انجام‌ شده و یکی از اشکالات ما این است به حدی درگیر کارهای جناحی شده‌ایم که نتوانستیم به‌خوبی پیشرفت‌ها را بیان کنیم که این‌ها همه افتخارات دفاع مقدس است؛ هرکسی مسائل جناحی را در بنیاد بیان کند، نباید در بنیاد باشد. دفاع مقدس مربوط به تمام مردم و طوایف است؛ چرا که در زمان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس همه مردم آمده بودند و شهدای بسیاری از اقوام مختلف تقدیم انقلاب شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: امروز روی پای خود ایستاده‌ایم و تاکید ما بر ساخت موزه دفاع مقدس، برای این است که این مسائل را نشان دهد. امروز باید به ارتش افتخار کنیم، امروز یک ارتش مقتدر داریم و نیروی انتظامی امروز پای انقلاب ایستاده و در فتنه 88 به‌خوبی عمل کرد و همه در یک سنگر هستیم.

وی عنوان کرد: وقتمان کم است و باید دست‌به‌دست هم دهیم و ساختمان موزه دفاع مقدس را بسازیم؛ چرا که این مرکز حق استان است و باید تکمیل شود.

سردار کارگر با بیان اینکه باید همه کمک کنیم تا این مرکز آماده شود، گفت: درباره عقب‌ماندگی استان لرستان باید در وهله اول مسئولان استان پاسخگو باشند. برای ساخت باغ‌ موزه باید استانداران پای‌ کار بیایند و در برخی استان‌ها مسئولان استان پای‌ کار آمده و چندین موزه را احداث کرده‌اند.

وی متذکر شد: در استان لرستان قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در راستای ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس کمک کند؛ ما نیز کمک می‌کنیم؛ ولی خود استان باید همت کند تا موزه دفاع مقدس ساخته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار