مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

دانش‌نامه یگان‌های نظامی لرستان تدوین می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: تهیه دانش‌نامه یگان‌های نظامی را در دستور کار داریم که نقش تمام یگان‌ها را تسریع می‌کند و امیدواریم با کمک رابطین پژوهشی بتوانیم این دانش‌نامه را تهیه و تدوین کنیم.
کد خبر: ۲۹۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ - 26June 2018

دانش‌نامه یگان‌های نظامی استان لرستان تدوین می‌شودبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، سرهنگ «حجت‌الله ناصر‌پور» امروز در نشست رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با فرماندهان نظامی لرستان اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس استان لرستان 175 بار بمباران شد و هزار و 500 بمب بر سر استان فروریخت.

وی با بیان اینکه لشکر 84 لرستان در دوران دفاع مقدس 4 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده و در عملیات فتح المبین نقش بی‌بدیلی را ایفا کردند افزود: سپاه پاسداران در 17 عملیات شرکت فعال و گسترده‌ای داشتند و تیپ 57 حضرت ابوالفضل (ع) نقش بسیار زیادی در آزادسازی خرمشهر داشت و جز اولین کسانی بودند که نماز را در مسجد خرمشهر برگزار کردند همچنین در غائله ترکمن‌صحرا، کردستان و در غائله خرمشهر نقش بسیاری داشتند و آنچه سبب شد خرمشهر از دست بعثی‌ها آزاد شود عملکرد تیپ 57 حضرت ابوالفضل (ع) بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان تصریح کرد: در عملیات حاج عمران تیپ 57 حضرت ابوالفضل (ع) استان نقش مؤثری داشتند و ظرف 24 ساعت 300 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و که پس از اطلاع مقام معظم رهبری و ضمن عرض تسلیت می‌فرمایند «رزم مردم لرستان بیش از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است» که این جمله نشانه تلاش بی‌باکانه رزمندگان در دوران دفاع مقدس بوده است.

ناصر‌پور با اشاره به حضور مردم سلحشور و شجاع لرستان در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: 59 هزار و 9 هزار و 99 رزمنده به مناطق عملیاتی اعزام شد و بسیج مستضعفین نیز 47 هزار نفر را اعزام کردند.

وی با بیان اینکه لرستان به‌عنوان معین جنگ و جایگاه گذر همه رزمندگان بوده خاطرنشان کرد: در استان لرستان آمار بالایی از حضور زنان در دفاع مقدس راداریم ولی تنها موضوعی که وجود داشته عدم بیان تلاش و زحمت رزمندگان بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با عنوان اینکه در حوزه دانشنامه دفاع مقدس و تدوین نقش یگان‌های نظامی لرستان کوتاهی کرده‌ایم گفت: نقش لشکر 84 در دوران دفاع مقدس در دو جلد با عنوان «نامه پایداری» نوشته شد و به‌عنوان کتاب سال نیز معرفی شد؛ نیروی انتظامی نیز کمک بسیاری در دوران دفاع مقدس داشتند و در حال تدوین کتاب آن هستیم و در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بنیاد حفظ آثار لرستان دو استراتژی را دنبال می‌کند ابراز داشت: موزه دفاع مقدس لرستان در 9 فاز تعریف‌شده است، این مرکز در سال 89 کلنگ زنی شده که از سال 90 تا 93 تعطیل بوده و امروز حدود 70 درصد ساختمان اصلی موزه آماده است و امیدواریم در 22 بهمن‌ماه امسال مورد افتتاح قرار بگیرد.

سرهنگ ناصر‌پور عنوان کرد: این مرکز می‌تواند معرف همه تلاش رزمندگان، عملیات‌ها، تلاش یگان‌های نظامی و مردمی باشد؛ در کنار مرکز فرهنگی بحث دانش‌نامه نظامی را داریم که نقش تمام یگان‌های نظامی را تسریع کند و امیدواریم با کمک رابطین پژوهشی بتوانیم دانش‌نامه یگان نظامی را تهیه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها