معاون پیشین دبیر شورای­ عالی امنیت ملی:

پیشرفت و اقتدار دست مایه های استقلال در ایران است

معاون پیشین دبیر شورای­ عالی امنیت ملی گفت: استقلال مقدس ترین کلید واژه در انقلاب اسلامی است که با تکیه بر آن توانستیم پیشرفت و اقتدار را برای انقلاب اسلامی رقم بزنیم.
کد خبر: ۲۹۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸ - 26June 2018

پیشرفت واقتدار دست مایه های استقلال در ایران استبه گزارش دفاع پرس از کردستان، علی باقری در یادواره شهدای اساتید استان کردستان و همایش روز بسیج اساتید که صبح امروز در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: شهادت هیچ کدام از شهدا اتفاقی نبوده است و همه آن‌ها بر اساس شایستگی‌هایی که داشته‌اند به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

وی افزود: اقتدار از منظر تفکر انقلاب اسلامی احیای عزت ملی در عرصه‌ها و مناسبات خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: شهید چمران وقتی وارد نبرد می‌شد خشم و اقتدار و نگاه کینه‌ توزانه‌ اش نسبت به دشمن موجب غرور ملی می‌شد.

معاون پیشین دبیر شورای­عالی امنیت ملی عنوان کرد: تفکر غیرانقلابی مخالف تفکر انقلابی است که ضد انقلاب در آن جایی می‌گیرد، در تفکر غیرانقلابی ارزش‌ها به سمت ارزش‌های غیر دینی و بیگانگان می‌رود.

باقری اظهار داشت: تفکر انقلابی وقتی به ارزش‌های درونی اکتفا کند بارورتر می‌شود ما در زمانی وارد جنگ تحمیلی شدیم که دستمان خالی بود، اما با اتکا به نیروی درونی بالقوه‌ها را به بالفعل تبدیل کردیم.

معاون پیشین دبیر شورای­عالی امنیت ملی در ادامه ضمن اشاره به قضیه برجام خاطرنشان کرد: در توافقی که در برجام انجام شد ۱۰۰ حق هسته‌ای از ایران و مردم آن سلب شد که ۴۸ مورد آن مادام‌العمر است یعنی هیچ وقت حق استفاده از آن را نداریم و ۵۲ مورد بعدی در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ سال است که هیچ کشور منطقی در دنیا این چیز‌ها را قبول نمی‌کند و کشوری این موارد را قبول می‌کند که یا تحت استعمار باشد یا اشغال شده باشد.

وی گفت: فشار دشمن بر انقلاب اسلامی از طریق برجام و مذاکرات آن به معنی بن بست نیست بلکه می‌توان با تفکر انقلابی و با تکیه بر ارزش‌های درونی فرصت‌های مناسبی برای پیشرفت ایجاد کرد.

باقری گفت: رئیس جمهور در برجام بحث برد ـ. برد را مطرح کردند در صورتیکه ما در برجام سه عنصر حق، دستاورد و منفعت داریم.

وی در ادامه مباحث افزود: داشتن راکتور آب سنگین و غنی‌سازی حق ماست، نیروگاه اتمی بوشهر دستاورد ما و برق منفعت ما در حالی که ما در برجام حق و دستاورد خود را دادیم تا منفعت به دست بیاوریم و آن را هم به دست نیاوردیم.

باقری گفت: در زمان جنگ منفعت ملی در ایستادگی بود و توافق هدف نبود و هیچ کس برای استقلال حق و دستاورد را از دست نمی‌دهد، چون این ریشه و استقلال کشور را از بین می‌برد.

وی با یادآوری این کلام رهبری که اگر کسی بگوید اگر توافق نبود جنگ می‌شد دروغگوی محض است، گفت: هزینه‌ای که ما می‌دهیم خدشه به ارزش ملت است درست است در عرصه ملی باید هزینه بدهیم، اما کدام عقل سالمی می‌پذیرد استقلال را هزینه کرد دشمنی امریکا از سال ۹۲ بیشتر شده است و آن‌ها به این براورد رسیده‌اند که ما ضعیف‌تر شده‌ایم.

باقری افزود: بهترین دلیل برای دشمنی ما با دشمنان این است که آن‌ها از ما نخواهند ارزش و استقلال را از ما سلب کنند ما از قبل انقلاب تحریم شدیم، اما ایستادگی و استفاده از نیروی درونی باعث شد تا بر مشکلات چیره شویم.

وی ضمن اشاره به کار‌های مقتدرانه سپاه اظهار داشت: در زمان وجود داعش سپاه برای مقابله ۶ موشک شلیک کرد، ولی پهپاد‌هایی که بر روی آن مناطق فرستاده بودند انفجار ۷ منطقه را نشان داد بعد از تحقیق متوجه شدیم که یکی از ان موشک‌ها به مدخل ورودی تونل سران داعش اصابت کرده و آتش از دهانه خروجی تونل خارج شده که این نشان‌دهنده قدرت سپاه است.

باقری اذعان داشت: علی صمدی و شهریاری دو آدم برجسته هسته‌ای که شهید شدند از دوران ابتدایی تا دکترا در ایران تحصیل کردند و در آن زمان ایران نیازمند نیروی متخصص خارجی نبود. عده‌ای غرب‌گرا گفتند که باید جلوی پیشرفت دستگاه‌های هسته‌ای را بگیریم ما این ننگ را چگونه به آیندگان توضیح دهیم.

باقری ادامه داد: موگرینی صراحتا اعلام کرده است که آقای روحانی به من قول داده در صورت بازگشت تحریم‌ها از برجام خارج نشود.

وی در ادامه گفت: نگرانی اروپایی‌ها نسبت به توان موشکی ایران از امریکا بیشتر است.

در ادامه حسینی رییس ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان با اشاره به برگزاری کنگره عظیم ۵۴۰۰ شهید استان گفت: خورشید شهدا غروبی ندارد و بر اساس جهان بینی اسلامی تفکر شهید برای تمام تاریخ است.

وی در این مراسم از تمامی اساتید و مسئولین دانشگاهی خواست تا در این کنگره عظیم به هر نحوی که تخصص دارند شرکت علمی داشته باشند تا از این طریق بتوانیم مظلومیت را از ۵۴۰۰ شهید استان دور کنیم و معرف قهرمانان تاریخ کردستان به تمام جهان باشیم.

در پایان این مراسم از خانواده شهیدان جامعه اساتید و دانشگاهی استان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار