قائم‌مقام وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با ولایتی:

سوریه از دوستان خود جدا نمی‌شود/ آل سعود و متحدانش پای آدمکش‌ها را به سوریه باز کردند

فیصل مقداد با بیان اینکه ائتلاف ایران و روسیه تحت فشار است، گفت: تاریخ سوریه ثابت کرده است که این کشور در شرایط دشوار از دوستان و متحدان خود جدا نمی‌شود و آن‌ها را رها نمی‌کند.
کد خبر: ۲۹۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ - 26June 2018

متحدان سعودی پای آدمکش‌ها را به سوریه باز کردند/ سوریه از دوستان خود جدا نمی‌شودبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، «فیصل مقداد» قائم‌مقام وزیر امور خارجه سوریه صبح امروز در دیدار با علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ضمن ابلاغ مراتب احترام و امتنان بشار اسد رئیس جمهور سوریه به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران اظهار داشت: این دیدار به تاکید و توصیه شخص بشار اسد صورت گرفت تا تحولات اخیر سوریه را به اطلاع برادران ایرانی برسانیم. این دیدار با دیدار قبلی تفاوت دارد؛ در دیدار قبلی دل‌های ما سرشار از امید بود که پیروزی‌ها و دستاورد‌هایی به دست آوریم تا بتوانیم سوریه را به ماقبل بحران بازگردانیم.

وی گفت: شکی نیست که دستاورد‌های ما طی چند ماه گذشته توسعه داشته و دستاورد‌های برجسته‌ای در مسیر بازگرداندن سلطه، قدرت و بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی به دست آمده است.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه با بیان این‌که دشمن همچنان در سوریه تلاش می‌کند تا تروریست‌ها باقی بمانند، تصریح کرد: دولت سوریه توانسته است در شمال و شرق سوریه سیطره خود را توسعه دهد و در مقابل، گروه‌های تروریستی نیز رفته رفته قدرت و سیطره خود را از دست می‌دهند و خواهند داد.

فیصل مقداد تصریح کرد: نبرد اخیری که در سوریه انجام شد، نبرد سرنوشت‌سازی بود؛ این نبرد موجب آغاز فروپاشی صفوف تروریست‌ها شده و دولت سوریه توانسته است بدون این‌که گلوله‌ای شلیک کند، سیطره خود را تثبیت کند.

وی با تاکید بر این‌که دولت سوریه آماده است سایر مناطقی که تحت سیطره تروریست‌ها است را بازپس گیرد، افزود: طی روز‌های آینده خبر‌های خوبی از سوریه شنیده می‌شود. اگر حمایت بی‌منت جمهوری اسلامی ایران از سوریه نبود؛ هرگز این پیروزی‌ها محقق نمی‌شدند.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه گفت: ائتلاف ایران و سوریه همواره تحت فشار است و حملات تبلیغاتی پرفشاری علیه این ائتلاف صورت می‌گیرد تا ما را از تحقق پیروزی نهایی بازبدارند.

مقداد تصریح کرد: نیرو‌هایی که واقعا توانستند با تروریست‌ها مبارزه کنند، نیرو‌های حزب‌الله لبنان بودند؛ البته حمایت روسیه نیز در پیروزی‌های به دست آمده مورد توجه است.

وی با تاکید بر این‌که دشمنان سوریه تلاش می‌کنند تا مانع حمایت متحدان این کشور شوند، تصریح کرد: همه از وجود پایگاه‌های آمریکایی‌ها در سوریه مطلع هستند که چگونه از تروریست‌ها و گروه‌های مسلح حمایت می‌کنند. همه می‌دانند که برخی از کشور‌های خلیج فارس و در راس آن‌ها عربستان و امارات چگونه از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه گفت: برخی از کشور‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای یک ائتلاف بین‌المللی تشکیل داده‌اند تا دوستان ما را از ما جدا کنند که یکی از دوستان ما ایران است؛ اما تاریخ سوریه نشان می‌دهد که این کشور در شرایط دشوار، دوستان خود را رها نمی‌کند و از آن‌ها جدا نمی‌شود.

مقداد در پایان گفت: رژیم سعودی و سایر کشور‌های حاشیه خلیج فارس آدم‌کش‌ها را به سوریه اعزام کردند تا زیرساخت‌های این کشور را خراب کنند؛ اما ایران، حزب‌الله و روسیه متحدان ما هستند که از تمامیت ارضی و ملت ما دفاع کردند و ما به کمک آن‌ها توانستیم دستاورد‌های برجسته‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار