آوایی:

وجود شش میلیون پرونده قضائی «یکتا» در کشور/ 224 هزار نفر در سال گذشته گرفتار زندان شدند

وزیر دادگستری با اشاره به برخی برداشت‌های سوء از آمار پرونده‌های قضایی گفت: بعضاً شاهدیم که رسانه‌های بیگانه و داخلی 2 مفهوم پرونده‌های یکتا و چرخشی را خلط می‌کنند؛ این در حالی است که آمار تمامی پرونده‌های یکتا، کمتر از شش میلیون پرونده است.
کد خبر: ۲۹۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ - 26June 2018

وجود ۶ میلیون پرونده قضائی یکتا در کشور/ 224 هزار نفر در سال گذشته گرفتار زندان شدندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «سید علیرضا آوایی» وزیر دادگستری در همایش سراسری دستگاه قضا با اشاره به رسیدگی به 16 میلیون پرونده، این تعداد را شامل آمار پرونده‌های یکتا (غیر تکراری) و همچنین پرونده‌های چرخشی دانست و با بیان اینکه در پاره‌ای اوقات میان این دو مفهوم خلط می‌شود، اظهار داشت: بعضاً شاهد هستیم که رسانه‌های بیگانه و داخلی اشتباهاتی را در برداشت از خلط 2 مفهوم پرونده‌های یکتا و چرخشی دارند و این در حالی است که آمار تمامی پرونده‌های یکتا، کمتر از شش میلیون پرونده است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه نرخ رشد منازعه 3.4 درصد بوده است، گفت: متاسفانه علی‌رغم آمار‌های پرونده‌های یکتا و چرخشی، تحلیل‌های درستی در مورد پرونده‌های یکتا و جاری وجود ندارد و این دو باید تفکیک شود.

وی در ادامه با اشاره به آماری از زندانیان کشور نیز افزود: در سال 95 تعداد زندانیان کشور 217 هزار نفر بوده است و این آمار در سال 96 به رقم 224 هزار نفر رسید.

آوایی گفت: این در حالی است که ورودی زندان‌ها در سال 95، 418 هزار و در سال 96، 490 هزار نفر بوده است و تعداد زندانیان حاکی از رشد سه درصدی دارد.

به گفته وی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در شورای حل اختلاف با رشد بیش از سه درصدی به سه میلیون پرونده رسیده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار