جانشین فرمانده سپاه استان لرستان خبر داد؛

برگزاری کنگره سرداران و شهدای استان لرستان

جانشین فرمانده سپاه استان لرستان گفت: کنگره سرداران و شهدای لرستانی توسط سپاه استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ - 26June 2018

کنگره سرداران و شهدای استان لرستان برگزار می‌شودبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، سردار «حبیب‌الله توکلی» جانشین فرمانده سپاه استان لرستان امروز در نشست سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با فرماندهان نظامی لرستان با بیان اینکه افتخار داریم در استانی زندگی می‌کنیم که مردم آن باغیرت و شجاع هستند اظهار داشت: رزمندگان استان قبل از اینکه سازمانی در لرستان تعریف شود در قالب دسته، تیم، گروهان و گردان‌های شهرستانی مختلف افتخارآفرینی داشته‌اند.

وی افزود: در اکثر عملیات‌هایی که به‌عنوان عملیات بزرگ می‌شناسیم لرستانی‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اند که می‌توان به عملیات حاج عمران اشاره کرد که کاری شبیه معجزه در ارتفاعات 2519 اتفاق افتاد. در این عملیات 300 شهید و هزار نفر مجروح شدند که 70 الی 80 شهید در یک روز در خرم‌آباد تشییع شد که از جمله اقدامات تحسین‌برانگیزی است که لرستانی‌ها به نام خود ثبت کرده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه استان لرستان گفت: تا به امروز در هر عملیاتی که اتفاق افتاده سپاه استان نقش داشته و در عملیات مرصاد حدود 10 هزار نفر از مردم لرستان خود را به اسلام‌آباد می‌رسانند و از نزدیک مجاهدت رزمندگان را دیده‌ایم؛ امروز افتخار می‌کنیم که مسیر انقلاب اسلامی را در جغرافیای انقلاب اسلامی همان کسانی که حاج عمران و کربلای 4 را خلق کردند سال گذشته در سوریه انجام‌ وظیفه کردند.

وی عنوان کرد: در لرستان 4 شهید مدافع حرم داریم و حدود 10 الی 12 شهیدی که در خوزستان است نیز لرستانی هستند.

سردار توکلی با بیان اینکه سپاه استان از دفاع مقدس تاکنون 3 هزار و 240 شهید را تقدم انقلاب کرده عنوان کرد: مجموعه دهکده مقاومت در حال تکمیل است، بحث کنگره سرداران و شهدای استان به لرستان واگذار شده که برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار