فیلم مستند سینمایی روایی «پهلوان» رونمایی و اکران شد

آیین رونمایی و اکران فیلم مستند سینمایی روایی «پهلوان» پیرامون زندگی خلبان شهید «سید حسین حسینی» در کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰ - 28September 2014

فیلم مستند سینمایی روایی «پهلوان» رونمایی و اکران شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، سردار «محمدرضا حسنیسعدی» در آئین رونمایی و اکران فیلم مستند سینمایی روایی "پهلوان"، که در محل سینما شهرتماشا کرمان برگزار شد، ضمن تشکر از کارگردان و همه دست اندرکاران ساخت این فیلم؛ گفت: خوشبختانه این فیلم که به کارگردانی آقای مجتبی دهقانی ساخته شده، با همکاری مجموعههای مختلف بسیار کم هزینهتر از فیلمهایی که در پایتخت ساخته می شود، به اتمام رسید.

وی افزود: این فیلم با هزینه کم، کیفیت مطلوب در 162 دقیقه مخاطب را با زندگی خلبان شهید سید حسین حسینی فرزند خطه کرمان آشنا میکند.

حسنیسعدی اظهار کرد: تبلیغات باید مستند، مستدل، غیرمستقیم، با زبان و بیان هنر، جوان پسند، با لحن آرام و همراه با شاهد و مثال باشد که این فیلم همه این جوانب را در معرفی یک انسان مخلص و متدین رعایت کرده است.

وی ابراز نمود: فیلم "پهلوان" زندگی خلبان شهید حسینی را از کودکی، نوجوانی؛ جوانی تا جهاد و شهادت به تصویر میکشد.

در این آئین مجتبی دهقانی کارگردان این فیلم نیز گفت: سعی کردم مسئولیتی که در رابطه با ساخت این فیلم از لحاظ شرعی و اخلاقی به عهدهام بوده رعایت کنم.

وی افزود: پنج هزار پلان تصویری در 7 استان شامل بوشهر، کرمان، قم، تهران، اصفهان، خارک و شیراز فیلمبرداری شد و در این رابطه نیروهای هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی همکاری لازم را ارائه نمودند.

دهقانی در خاتمه از خانواده شهید، بچههای تکیه گلبازخان، هیاتهای ورزشی و زورخانهای و دیگر دست اندرکاران تشکر و قدردانی کرد و گفت: در این فیلم که یک مستند روایی است، مادر شهید که خواهر شهید نقش او را ایفا میکند، زندگی شهید را روایت مینماید.

تقدیر از میثم علی نژاد بازیگر نقش خلبان شهید سید حسین حسینی بخش دیگری از این آئین بود.

در این مراسم همچنین از سه جلد کتاب که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به چاپ رسیده است، رونمایی شد.

این کتابها شامل ترجمه انگلیسی کتاب افطار سرخ پیرامون زندگی سردار شهید محمد طایی، ترجمه انگلیسی کتاب بالاتر از سپیدار پیرامون زندگی شهید محمد افضلی و کتاب مرد ناتمام قصه زندگی سردار شهید علیار شول میباشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار