در دورهمی کتاب کانون بانوی فرهنگ فرهنگسرای انقلاب اسلامی؛

جلیل سامان از «حلیه» رونمایی می‌کند

«حلیه» نخستین داستان بلند سارا شجاعی در دورهمی کتاب کانون بانوی فرهنگ فرهنگسرای انقلاب اسلامی در آستانه فاجعه هفتم تیر رونمایی و نقد و بررسی می‌شود.
کد خبر: ۲۹۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱ - 26June 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «حلیه» نخستین داستان بلند سارا شجاعی در دورهمی کتاب کانون بانوی فرهنگ فرهنگسرای انقلاب اسلامی در آستانه فاجعه هفتم تیر با حضور جلیل سامان، کارگردان، فیلمنامه نویس و نویسنده، هادی خورشاهیان، نویسنده و کارشناس ادبی، سارا عرفانی، نویسنده و دبیرکانون بانوی فرهنگ رونمایی و نقد و بررسی می‌شود. 

حلیه نخستین اثر سارا شجاعی، داستان بلند عاشقانه‌ای است که در بستر تاریخ معاصر رخ می‌دهد و در بخش‌هایی متفاوت روایت جذابی از وقایع کشور و سرنوشت جوانی در دهه 60 را ارائه می‌دهد. این اثر که در ژانر ادبیات دفاع مقدس دسته‌بندی می‌شود به همت نشر نیستان منتشر شده است.

حلیه، داستان مرد جوانی به نام علیمردان که در روزهای منتهی به آغاز جنگ در جنوب ایران زندگی سپری می‌کند و دلداده حلیه است و این دلدادگی او را تا انتهای نبرد و کشف معانی متنوعی از عشق پیش می‌برد. شجاعی در «حلیه» پیش از هر چیز یک داستان‌گوی شش دانگ و تمام عیار است، نویسنده‌ای که می‌داند مهمترین مسأله در پیشبرد یک داستان بلند، عنصر قصه و درام است و برای بازگویی این قصه دست به دامن فضاسازی‌های وهمی نمی‌شود. همه عناصر رمان «حلیه»، تمامی شخصیت‌ها، فضاها و رویدادهایی که مخاطب در داستان با آنها روبرو می‌شود در خدمت داستان است و همین موضوع به مغز داستان به عنوان محور پیش‌ برنده رمان چنان افزوده که به جرأت می‌توان گفت این داستان را نمی‌توان تا پیش از به پایان رسیدن زمین گذاشت.

«حلیه» با اینکه داستانی در بستر جنگ به شمار می‌رود با تمهید نویسنده در فصول ابتدایی و میانی خود به یک میزان بار دراماتیک برای مخاطب خود به ارمغان آورده و از این رهگذر توانسته توازنی ایجاد کند که مخاطبش را در تمامی بخش‌های خود با یک شدت با خود همراه داشته باشد و از لذت خوانش داستانی با موضوع عاشقانه در بستر جنگ سیراب کند.

نشست دورهمی کتاب حلیه سه‌شنبه، پنجم تیرماه ساعت 16:30 در محل فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. فرهنگسرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار