در بیانیه اداره‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان مطرح شد؛

تلاش قوه قضائیه در عرصه اجرای حق و عدالت

در بیانیه اداره‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان بر تلاش قوه قضائیه در عرصه اجرای حق و عدالت تاکید شده است.
کد خبر: ۲۹۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶ - 26June 2018

قوه قضائیه با افتخار در عرصه اجرای حق و عدالت تلاش می کندبه گزارش دفاع پرس از گرگان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت  شهید بهشتی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: هفته اول تیر ماه یادآور شهادت مظلومانه معمار بزرگ دستگاه قضایی آیت‌الله دکتر شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، فرصتی برای تکریم تلاش خادمان قوه قضاییه است، بی‌شک قوه قضاییه در سراسر میهن اسلامی، وظیفه‌ای حساس در احقاق حقوق فردی و اجتماعی آحاد مردم و نقشی اساسی در بسط عدالت در جامعه بر عهده دارند.

قوه قضائيه به عنوان حافظ اجراى عدالت در تمامى زمينه ه‏اى نظام اسلامى، مهمترين ركن در تأمين اقتدار ملى و تضمين حقوق شهروندى مى‏باشد. در اين راستا اجراى احكام و حدود الهى در برخورد با متخلفان و تلاش مستمر در احقاق حقوق مظلومان، برنامه مستمر اين نهاد با بركت مى‏باشد.

بی‌شک بخش اعظمی از امنیت پایدار و برقراری نظم و تأمین آسایش و آرامش در جامعه مرهون کوشش و همت مسئولان قضایی و بخش‌های مختلف دستگاه قضا است که به‌ صورت جدی به مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی، قانون‌شکنی‌ها و جرائم مختلف بر خواسته و از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران با پاسداری از قانون اساسی و سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا به عنوان رکن اساسی نظام مقدس اسلامی، مسئولیت خطیر و حساسی را در پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و تحقق بخشیدن به عدالت، عهده دار است.

دستگاه قضایی ایران اسلامی، اکنون به برکت خون شهدای این عرصه بويژه شهید بهشتی که امام راحل درباره وی فرمود: «شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد» بر خود می بالد که با افتخار در عرصه اجرای حق و عدالت تلاش می کند.

شهادت شهید بهشتی و 72 کبوتر خونین بال انقلاب اسلامی، بی شک سرآغاز رویشی دوباره در جان نهال انقلاب اسلامی است چرا که خون شهید، تداوم بقای یک آرمان را رقم می زند.

لذا ضمن گرامیداشت یاد، نام و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و یاران با وفایش، هفته قوه قضائیه را به مجموعه متعهد و تلاشگران مسیر عدالت تبریک و تهنیت عرض نموده و سلام درود می فرستیم به روح متعالی حضرت امام خمینی (ره ) و همه شهیدانی که در مسیر حفظ اسلام جان خود را تقدیم کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها