معاون اداره کل ورزش و جوانان لرستان:

مسائل اخلاقی حلقه گمشده ورزش ماست

«علی کریمی» با اشاره به لزوم وجود اخلاق ورزشی در بین ورزشکاران گفت: مسائل اخلاقی حلقه گمشده ورزش ماست.
کد خبر: ۲۹۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳ - 26June 2018

مسائل اخلاقی حلقه گمشده ورزش ماستبه گزارش خبرگزاری  دفاع پرس از خرم آباد، «علی کریمی» در دومین  جلسه ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای که ظهر امروز با حضور اعضای این ستاد در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، به بازی غرور انگیز و موفق تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم پرتقال اشاره کرد و گفت: ورزشکاران ما هم از نظر اخلاقی و هم از نظر ورزشی حضور خوبی داشتند. 

وی به حضور غرور  آمیز وحید امیری و علیرضا بیرانوند دو بازیکن لرستانی در ترکیب تیم ملی فوتبال اشاره کرد و اظهار داشت: مهار پنالتی کریس رونالدو توسط علیرضا بیرانوند، نقطه عطفی در ورزش استان و کشور است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان، به لزوم ریزبینی و توجه بیشتر به اخلاق در ورزش اشاره کرد و تصریح کرد: مسائل اخلاقی حلقه گمشده ورزش ماست.

کریمی از آرش میراسماعیلی ورزشکار لرستانی که رویاروی ورزشکار صهیونیستی قرار نگرفت و مدال خود را از دست داد به عنوان الگوی اخلاق ورزشی یاد کرد و افزود : مسئله  اخلاق و فرهنگ پهلوانی از اولویت های جامعه است.

غلامرضا چنگیزیان رییس هیات زورخانه ای و پهلوانی استان و دبیر این ستاد هم در ادامه به این فرموده  رهبر معظم انقلاب که فرمودند: ورزش پهلوانی و زورخانه ای یک فرهنگ است و یک گنجینه است و همه ی ما باید در جهت حفظ این ارزش کوشا باشیم و تلاش کنیم اشاره کرد و افزود: اخلاق ورزشی در ورزش یک ضرورت است و اگر نباشد ورزش هم ارزش چندانی ندارد.

وی به اخلاق و ضرورت اخلاق در ورزش اشاره کرد و گفت: جامعه ورزش ما باید به اخلاق ورزشی مزین باشد در غیر این صورت ورزش ارزش چندانی ندارد. 

چنگیزیان با اشاره به این سخن امام حسن عسگری (ع) که فرمودند:  کاملترین انسانها کسانی هستند که دارای اخلاق و خلق خوش باشند گفت: هدف ما ترویج و تسری اخلاق در کل جامعه است که هم از بعد جسمی پرورش پیدا کنند و از بعد معنوی الگو باشند.

وی به برنامه های هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای که از ۱۷ شوال مصادف با ۱۰ تیرماه آغاز می شود اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم ورزشی در روز دهم تیرماه، دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با پیشکسوتان و عیادت از بیماران از جمله برنامه های این هفته است.

گسترش فرهنگ پهلوانی و ترویج الگوهای جوانمردی در جامعه، ارتقاء آموزه های اخلاق ورزشی در جامعه با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی، بهبود نگرش نسل جوان نسبت ورزش پهلوانی، حمایت از ایده های خلاقانه و طرح های نوین مرتبط با ترویج فرهنگ پهلوانی از جمله اهداف این ستاد بود که چنگیزیان به آنها اشاره کرد.

در ادامه نمایندگان دستگاههای اجرایی هم به بیان پیشنهادات و راهکارهای خود پرداختند.

لزوم ترویج بیشتر معنویت و نمو فرهنگ ورزش پهلوانی و زورخانه ای در جامعه، لزوم برگزاری همایش ها در مکان زورخانه ها با حضور اقشار مختلف مردم، لزوم عمومی سازی بیشتر ورزش پهلوانی و زورخانه ای در جامعه توسط هیاتهای ورزشی، اجرای ورزش در اماکن عمومی از جمله پارکها، شناسایی مربیان ورزشی و برگزاری دوره های آموزشی برای آموزش آموزه های اخلاقی به آنها، ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای به فرزندان از سنین کودکی، شرکت خانواده ها و مخصوصا بانوان در همایشهای ورزشی  که برگزار می شود، نقش صدا و سیما و رسانه ها و  ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای، برگزاری مسابقات فرهنگی در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای، دعوت از الگوها و اسطوره های ورزشی در مراسم ورزشی برای ترویج بیشتر اخلاق در ورزش، از جمله موارد و پیشنهاداتی بود که اعضای این ستاد به آنها پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار