ملکی:

بازار ارز، تولید را در بن‌بست انداخته است

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: بازار ارز و سکه نظام اقتصادی خانواده‌ها را بهم ریخته و مشکلات اجتماعی خاصی را در جامعه ایجاد کرده است به طوری که روند فعالیت‌های تولیدکنندگان را به بن‌بست رسانیده است.
کد خبر: ۲۹۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ - 27June 2018

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده شهرستان مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با بیان اینکه اولویت‌ها در مجلس تغییر کرده است، اظهار داشت: طرح های فوریت دار به این معناست که مشکلات حاد جامعه را مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم. انتظار می‌رود همکاران در این راستا برای آرام شدن آشفتگی‌های بازار خودرو، سکه، ارز و مسکن که وضعیت جامعه را به طود سرسام‌آوری به هم ریخته است، طرح یک فوریتی به مجلس ارائه کنند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت در بازار خودرو افزود: زمانی خودرو جزو کالاهای مصرفی بود، اما امروز با این وضعیت پیش آمده جزو کالاهای سرمایه ای محسوب می شود. مردم از قیمت فردای خودرویی که امروز خریده اند، خبر ندارند.

ملکی تصریح کرد: بازار ارز و سکه نظام اقتصادی خانواده ها را بهم ریخته و مشکلات اجتماعی خاصی را در جامعه ایجاد کرده است به طوری که روند فعالیت های تولیدکنندگان را به بن بست رسانیده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بر خلاف اظهاراتی که مسوولان دولتی اعلام می کنند که برای تخصیص ارز به واحدها مشکل نداریم باید بگویم که واقعیت غیر از این است. اولویت امروز جامعه ما مساله اقتصادی است. رسیدگی به بازارهای ارز، خودرو و مسکن و تثبیت قیمت آنها باید از اولویت های ما باشد.

وی یادآور شد: امروز شرایط بحرانی اقتصادی و افزایش قیمت خودرو شرایط را به نفع سودجویان و دلالان در این حوزه رقم زده است؛ چرا دلالان باید امروز خودرویی بخرند و فردا آن را با افزایش قیمت چند میلیونی بفروشند؟ آیا رسیدگی به اینها نباید اولویت نمایندگان باشد؟

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با اشاره به ضرورت مطالبه گری نمایندگان مجلس از دولت تاکید کرد: در جلسه غیر علنی که چند روز پیش با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، چه شد؟ باید پیگیر شویم که خروجی این جلسه چه می‌شود.

این نماینده با توجه به تحصن و اجتماع مردم معترض به گرانی ها مقابل مجلس گفت: علت اینکه مردم مقابل مجلس جمع می شوند چیست؟ امروز بازار ملتهب است و باید رسیدگی به امور اقتصادی مردم در قالب طرح های یک فوریتی در دستور کار ما باشد نه طرح های بی خاصیتی که اگر رسیدگی به آنها جند ماه به تعویق بیافتد هم اتفاقی در جامعه نمی افتد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار