مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی:

سبک زندگی جهادی بالاتر از یک سبک زندگی معمولی است

«محمدرضا فخر» با بیان این‌که سبک زندگی جهادی بالاتر از یک سبک زندگی معمولی است، گفت: این روش می‌خواهد به خانواده‌های ما نشان دهد که در سیر الی الله، یک خانواده به چه صورت باید زندگی کند که هم مشکلات خود و هم مشکلات جامعه را حل کند.
کد خبر: ۲۹۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ - 28June 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی در جلسه اختتامیه اولین دوره طرح ملی «سبک زندگی جهادی» اظهار داشت: با توجه به نقش زنان در دوران انقلاب و بعد از آن و نیز تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نقش مهم آن‌ها در وضعیت کنونی جامعه، برگزاری چنین دوره‌هایی ضروری است.

وی با بیان این‌که سبک زندگی جهادی بالاتر از یک سبک زندگی معمولی است، افزود: این روش می‌خواهد به خانواده‌های ما نشان دهد که در سیر الی الله، یک خانواده به چه صورت باید زندگی کند که هم مشکلات خود و هم مشکلات جامعه را حل کند.

گمشده امروز جامعه ما معنویت و اخلاق است

فخر با اشاره به کتاب «خداحافظ سالار» روایت‌گر زندگی سردار شهید «حسین همدانی»، تصریح کرد: تصویری در این کتاب از ماه‌های آخر زندگی این شهید والامقام ثبت شده است که در کنار همسر خود، دست وی را گرفته است؛ این نشان دهنده عشق و علاقه بین شهید همدانی و همسرش تا آخرین روز‌های زندگی مشترک آن‌ها است که این عکس باید الگویی از زندگی جهادی برای ما باشد.

وی سبک زندگی جهادی در زندگی مشترک را همراهی همیشگی از شروع زندگی تا جایی که به پایان ختم شود دانست و با اشاره به این‌که در سال ۶۳ در ایلام چهار رزمنده خانواده خود را در یک ساختمان که چهار اتاق داشت سکونت داده و زندگی می‌کردند، گفت: زندگی آن‌ها یک زندگی معنوی و شیرین بود که البته هنوز هم از این نوع زندگی‌ها در اطراف ما وجود دارد و ما می‌توانیم برای الگوسازی بهتر در جامعه، از زندگی این افراد فیلم و مستند تهیه کنیم.

گمشده امروز جامعه ما معنویت و اخلاق است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی، زندگی به سبک شهدا را بخشی از زندگی جهادی دانست و بیان داشت: همه باید کمک کنند تا در راستای کنگره شهدای استان که امسال برگزار می‌شود، نکات و جلوه‌های زیبا و ویژه‌ای که از شهدا وجود دارد را جمع آوری کنیم و در کتاب‌های جیبی کنگره به چاپ برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به این‌که در برنامه تلویزیونی «از لاک جیغ تا خدا» خواهرانی که در آن‌جا صحبت می‌کنند از اجبار به حجاب به دین نرسیده‌اند، گفت: طبق گفته خودشان آن‌ها از سبک و سیره شهدا و ارتباطی که در راهیان‌نور با شهدا گرفته‌اند و ارتباط با ائمه اطهار (ع) به معنویت و سپس به دین رسیده‌اند.

فخر تاکید کرد: این روش که اول معنویت ایجاد شود و سپس زندگی جهادی و حجاب پیگیری شود، روش درستی است.

وی با بیان این‌که گمشده امروز ما معنویت و اخلاق است که اگر می‌داشتیم خیلی از مشکلات ما حل می‌شد، گفت: در دوران جوانی دوستان ما سیر مطالعاتی کتب خاصی مثل «گناهان کبیره» و «استعاذه» را داشتند که این کمکی به افزایش معنویت آن‌ها بود تا به جایی که می‌خواهند برسند.

گمشده امروز جامعه ما معنویت و اخلاق است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی بیان داشت: آموزش بخشی از کار است و آن چیزی که به زندگی ما کمک می‌کند «مهارت» است و اگر در آموزش توانستیم مهارت ایجاد کنیم، آن وقت اثربخش خواهد بود.

وی با بیان این‌که در زندگی‌های مشترک امروزه، خیلی از مشکلات به دلیل احترام نگذاشتن زوجین به یکدیگر ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با کمک هم، حتی یک خانواده را با سبک زندگی شهدا آشنا کنیم، در آن دنیا مأجور خواهیم بود.

خاطرنشان می‌شود در ابتدای این جلسه، «میرصادقی» رئیس دفتر مسئول حفظ آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان جنوبی، حضور به موقع شرکت کنندگان اولین دوره طرح ملی «سبک زندگی جهادی» را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: باتوجه به این‌که این دوره در ماه رمضان برگزار شده بود و مسائل مربوط به ماه رمضان مزید بر علت بود، اما بیش از ۸۰ درصد رضایت از این دوره اعلام شده است.

وی گفت: می‌توانیم از ظرفیت کتابخانه بزرگ دفاع مقدس استان در مورد شهدا استفاده کنیم و همچنین محتوایی که از سایر اساتید به دست ما می‌رسد را در اختیار علاقه‌مندان به این موضوعات قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار