«360 درجه» بررسی می‌کند؛

آیا جنگ جهانی در یمن همزمان با جام جهانی در حال برگزاری است؟

جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «360 درجه» به موضوع حملات روزهای اخیر نیروهای ائتلاف غربی ـ عربی به غیرنظامیان یمن در هیاهوی برگزاری جام جهانی پرداخته است.
کد خبر: ۲۹۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ - 27June 2018

به‌ گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در هفته‌های اخیر، حملات نیروهای ائتلاف غربی ـ عربی ـ صهیونیستی، به مردم و غیرنظامیان یمنی شدت بسیاری یافته است به گونه‌ای که چند روز پیش، فرانسه نیز به این ائتلاف پیوست تا رسما یک جنگ جهانی علیه مردم یمن شکل بگیرد.

در صدر این حملات، مناطق غربی یمن به ویژه بندر مهم «الحدیده» دیده می‌شود که هدف موشک‌های ائتلاف قرار گرفته و روزانه ده‌ها غیر نظامی در آن به شهادت می‌رسند. شدت یافتن این حملات در هفته‌های گذشته و انطباق زمانی آن با برگزاری جام‌جهانی این سوال را در ذهن بسیاری به وجود آورده است که آیا قرار است در هیاهوی برگزاری مهم‌ترین رویداد فوتبالی دنیا، اقدامات دیگری صورت پذیرد؟ آیا مردم بی‌دفاع یمن قربانی بزرگ سکوت خبری برگزاری جام‌جهانی خواهند شد؟

در زمان برگزاری مهم‌ترین رویدادهای ورزشی دنیا نظیر المپیک، جام‌جهانی و ... شاهد وقوع جنگ‌ها و اتفاقات دیگری در منطقه هستیم که به واسطه هیاهوی این رویدادهای ورزشی، در سکوت خبری قرار گرفته و کمتر کسی به آن توجه می‌کند. کافی است تا نگاهی به حافظه تاریخی جام‌جهانی 2014، کشتار مردم غزه در آن ایام، شکل‌گیری ائتلاف ضد یمنی در زمان برگزاری جام‌جهانی 2018 و مثال‌های متعدد دیگر داشته باشیم تا صحت این موضوع مشخص شود. اما به راستی پشت‌پرده این اتفاقات چیست و چرا تاکنون چندین بار تکرار شده است؟ آیا هیاهوی خبری این رویدادها، پلی برای پنهان کردن کشتار مردم بی‌گناه توسط غربی‌ها و اسرائیل است؟

این قسمت از برنامه «360 درجه» ضمن مروری بر تحولات چند هفته اخیر در یمن و کشتار مردم غیرنظامی در بندر «الحدیده»، نگاهی متفاوت به جام‌جهانی و گم‌شدن حملات وحشیانه به مردم در هیاهوی برگزاری این اتفاق ورزشی دارد.

«360 درجه»، مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم جامعه در طول یک هفته تهیه و تولید می‌شود. به روز و به لحظه بودن موضوعات از ویژگی‌های اصلی این برنامه تلویزیونی است.

«360 درجه» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه هر هفته ساعت 21:30 از شبکه مستند پخش می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها