مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم خواستار شد؛

معرفی شهدای امدادگر قم در موزه دفاع مقدس استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: ضرورت دارد به تبیین نقش هلال احمر قم در دوران حماسه و ایثار و معرفی شهدای امدادگر در موزه دفاع مقدس به طور ویژه توجه شود.
کد خبر: ۲۹۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹ - 27June 2018

معرفی شهدای امدادگر قم در موزه دفاع مقدس استانبه گزارش دفاع پرس از قم، «محمد گل فشان» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در حاشیه بازدید از مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: تسریع در ساخت موزه دفاع مقدس در استان تلاش بیشتر مسئولان را می‌طلبد تا گامی جدی و موثر در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل کنونی و آینده برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ، آمبولانس‌ها نیز در تیررس دشمن قرار می‌گرفتند، اظهار داشت: جمع‌آوری لاشه‌های این آمبولانس‌ها و تحویل آن‌ها به موزه می‌تواند نتایج بسیاری در حوزه بین‌المللی داشته باشد.

گل فشان افزود: جمعیت هلال احمر در زمان جنگ و بمباران شهر‌ها نقش مهمی را ایفا و شهدای بسیاری را در این راه تقدیم کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: امدادگران در زمان جنگ، بی‌طرف و بدون غرض به جمع آوری و درمان مجروحین می‌پرداختند که متاسفانه مورد هدف دشمن قرار می‌گرفتند و به شهادت می‌رسیدند که این امر نشان‌دهنده ضعف دشمنان بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: اختصاص یک غرفه به عنوان شهدای امدادگر در موزه حفظ آثار دفاع مقدس و به نمایش گذاشتن تصاویر این فداکاری‌ها می‌تواند نقش بسیار موثری را در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نوجوانان و جوانان و نسل‌های آینده داشته باشد.

«احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز در این بازدید گزارشی از اقدام‌های زیربنایی ساخت مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان، تامین اعتبارات و ضرورت همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف در روند تکمیل ساختمان موزه ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها