واکنش امریکا به پیشنهادات جدید در مورد بحران سوریه

باراک اوباما در پاسخ به طرح روسیه برای نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی برای جلوگیری از جنگ گفت این طرح می‌تواند اقدام نظامی را متوقف کند.
کد خبر: ۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵ - 10September 2013

واکنش امریکا به پیشنهادات جدید در مورد بحران سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در حالی که باراک اوباما رئیسجمهور آمریکا در روزهای اخیر خود را آماده حمله به سوریه کرده است در پاسخ به پیشنهاد روسیه بیان کرد طرح مسکو را مثبت ارزیابی می کند و اگر سوریه تسلیحات شیمیایی خود را تحویل دهد، میتوان اقدام نظامی را متوقف کرد.

"رویترز" نوشت: باراک اوباما در پاسخ به طرح روسیه برای نظارت بینالمللی بر تسلیحات شیمیایی برای جلوگیری از جنگ گفت این طرح را جدی تلقی می کند چرا که میتواند اقدام نظامی را متوقف کند.

اوباما با اشاره به اینکه هفته گذشته در حاشیه اجلاس سران "گروه20" با "ولادیمیر پوتین" رئیسجمهور روسیه در این مورد صحبت کرده است گفت اگر طرح روسیه برای تحویل تسلیحات شیمیایی سوریه واقعا عملی شود، میتوان اقدام نظامی علیه سوریه را متوقف کرد.

رئیس جمهور امریکا همچنین در سخنان شب گذشته خود در مصاحبه با شبکه "سی ان ان" بیان کرد در صورتی که کنگره با اقدام نظامی علیه سوریه مخالفت کند، وی دیگر به سوریه حمله نخواهد کرد و تاکید نمود راهحل سیاسی را به استفاده از قوای نظامی در موضوع سوریه ترجیح میدهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار