انفجار سوم در «عفرین» سوریه حداقل 20 کشته و زخمی برجای گذاشت

ساعتی پس از دو انفجار شدید در عفرین سوریه، منابع محلی از وقوع سومین انفجار در این شهر و تلفاتی در حدود 20 کشته و زخمی خبر دادند.
کد خبر: ۲۹۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ - 27June 2018

انفجار سوم در «عفرین» سوریه؛ حداقل 20 کشته و زخمیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس منابع محلی در شهر عفرین، در شمال غرب استان حلب سوریه می‌گویند، ساعتی پس از 2 انفجار ظهر امروز، عفرین با انفجار سوم نیز لرزید.

به گزارش شبکه خبری «انها» نزدیک به کرد‌های سوریه، منابع محلی می‌گویند که مرکز شهر عفرین در نزدیکی بیمارستان «دیرسم» که نیرو‌های ترکیه چندی پیش به کار این مرکز درمانی پایان دادند، انفجار دیگری رخ داده است.

طبق این گزارش، منابع گفته‌اند علت انفجار خودرو بمب‌گذاری شده است و شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در حال آماده‌باش کامل قرار گرفته و راه‌های منتهی به شهر را بسته‌اند.

گفته می‌شود حداقل 20 نفر از شبه‌نظامیان و رهگذرانی از مردم عادی کشته و مجروح شده‌اند.

در خصوص 2 انفجار ظهر امروز در عفرین نیز منابع میدانی گفته‌اند که در نزدیکی میدان «کاوا» رخ داده و علت آن ناشی از یک «ون» سفید بمب‌گذاری شده بوده که در نتیجه آن یک خودرو و 2 موتورسیکلت و چندین ساختمان در محل حادثه آسیب کامل دیده‌اند.

طبق این گزارش، میدان کاوا در روز اخیر شاهد درگیری‌های مسلحانه بود. این درگیری‌ها ناشی از اختلافات 2 گروهک بر سر سرقت‌هایی است که طی ماه جاری از کارگاه‌های صنعتی در اطراف مسیر «راجو - عفرین» شده بود.

ترکیه اواخر دی‌ماه 1396 (16 ژانویه) به بهانه مبارزه با «تروریسم»، حمله به عفرین در شمال غرب استان حلب را آغاز کردند و 2 ماه بعد موفق شدند با شبه‌نظامیان «ارتش آزاد سوریه» بر کل منطقه عفرین مسلط شوند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار