جعفری:

ایران هندسه قدرت را در منطقه مدیریت می‌کند

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: امروز در حالی هندسه قدرت منطقه را مدیریت می‌کنیم که دشمنان مردم کشورمان از هر وسیله و امکانی برای مهار قدرت جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۲۹۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ - 27June 2018
ایران هندسه قدرت را در منطقه مدیریت می‌کندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جمع تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس با اشاره به اینکه عزت، سربلندی و افتخار امروز را مدیون امام خمینی (ره) هستیم، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران نقشی تعیین کننده در منطقه غرب آسیا دارد به نحوی که نه تنها هیچ نقشه‌ای بدون ایران قابل طراحی نیست بلکه ظرفیت فوق العاده‌ای را هم در جهان اسلام ایجاد کرده است؛ به همین خاطر آمریکایی‌ها تمام امکانات مادی و تکنولوژی خود و جهان عرب را بکار گرفته تا قدرت کشورمان را کنترل کنند، اما باز هم نتوانستند.

وی افزود: پیروزی جریان‌های دوستدار جمهوری اسلامی ایران در لبنان و عراق، شکست داعش در سوریه و عقب نشینی ارتش آمریکا از خطوط قرمزی که برای محافظت از تروریست‌ها در این کشور اعلام کرده بود و شکست ائتلاف کشور‌های عربستان و امارات و متحدان آن‌ها در جنگ با مردم یمن، نمونه‌هایی از گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در منطقه و شکست طرح‌های آمریکایی، صهیونیستی و سعودی است.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: امروز در حالی هندسه قدرت منطقه را مدیریت می‌کنیم که دشمنان مردم کشورمان از هر وسیله و امکانی برای مهار قدرت جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس باعث شد تا انقلاب اسلامی دوام و قدرت یابد و حتی در کنار مرز‌های اسرائیل حضور یابد، بیان داشت: نسل جوان ما دچار تناقض شده است، زیرا آنچه از دفاع مقدس و رابطه رزمندگان و فرماندهان با یکدیگر عنوان می‌کنیم با آنچه اکنون عمل می‌کنیم، تفاوت وجود دارد.

جعفری گفت: امسال تعداد شش موزه به مجموع موزه‌های دفاع مقدس در استان‌ها اضافه می‌شود و تا ۱۴۰۴ هر استان دارای یک موزه دفاع مقدس خواهد شد؛ همچنین در بهمن امسال نیز پنج بخش مانند انقلاب اسلامی، زنان، نقش تهران در دفاع مقدس وکودک و نوجوان به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمهیداتی اتخاذ شده که این موزه تا ساعت ۲۲ برای بازدید علاقمندان باز باشد، گفت: برای تقویت بخش دفاع مقدس در این موزه طرحی را دنبال می‌کنیم تا روایتگری در موزه توسط پیشکسوتان دفاع مقدس صورت گیرد لذا نیازمند همکاری تمامی پیشکسوتان در این موضوع هستیم.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پایان درباره اهمیت موزه دفاع مقدس اظهار داشت: غنی شدن موزه دفاع مقدس نقش زیادی در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آتی و آشنایی آن‌ها با دفاع مقدس می‌شود؛ به عبارت دیگر نقش چنین موزه‌هایی در دنیا به حدی زیاد است که به عنوان مثال می‌توان به دستور پوتین برای جمع آوری آثاری از نقش روسیه در مقابله با تروریست‌ها در سوریه و انتقال آن‌ها به کشورش اشاره کرد.

انتهای پیام/۲۳۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار