اعلام جزئیات ​اعطای پنج هزار تاکسی به ایثارگران جویای کار

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران از اختصاص پنج هزار تاکسی به ایثارگران در سراسر کشور خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند برحسب نوع خودرو تا سقف 20 میلیون تومان از بنیاد شهید و امور ایثارگران وام قرض‌الحسنه دریافت کنند.
کد خبر: ۲۹۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳ - 27June 2018

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، «حجت‌الله امانی» مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و اتحادیه تاکسیرانی کشور اظهار داشت: در راستای تفاهم‌نامه میان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اتحادیه تاکسیرانی کشور، اعطای 5 هزار تاکسی به فرزندان شاهد و ایثارگر جویای کار توافق شده است و محدوده جغرافیایی اجرای این تفاهم‌نامه نیز شهرهای دارای جمعیت بیش از 100 هزار نفر انتخاب‌ شده است.

وی جویای کار بودن ایثارگران در سامانه سجایا را شرط خرید این تاکسی‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: گروه هدف در این طرح، فرزندان شهدا و ایثارگرانی هستند که تابع شرایط سنی اتحادیه تاکسیرانی باشند ضمن اینکه تأیید وضعیت بیکاری ایثارگران در سامانه جامع اطلاع‌رسانی بنیاد به نام «سجایا» از طریق استعلام از سازمان‌های مربوطه مانند سازمان تأمین اجتماعی، سامانه کارمند ایران، حوزه آموزش بنیاد و ... انجام می‌شود.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد با تأکید بر این‌که دانشجویان مشمول طرح خرید تاکسی نمی‌شوند خاطرنشان کرد: اگر فردی دانشجو باشد بیکار تلقی نمی‌شود و نمی‌تواند از مزایای این تفاهم‌نامه بهره‌مند شود اما تمامی افرادی که در سامانه بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان بیکار ثبت‌شده باشند و دانشجو نباشند می‌توانند برای دریافت تسهیلات و تاکسی اقدام کنند.

وی افزود: افرادی که در سامانه سجایا اعلام بیکاری می‌کنند پس از تأیید مورد مشاوره قرار گرفته و بعد رغبت سنجی می‌شوند و تقریباً 40 الی 50 شاخص برای تمام افراد در نظر گرفته‌شده است. افرادی هم که متقاضی اخذ تاکسی هستند نیز در این برنامه مشاوره شغلی قرار می‌گیرند، اتحادیه تاکسیرانی اختصاص سهمیه به هر استان را پذیرفته و ظرفیت شهرها را به بنیاد اعلام کرده است و موضوعات مجوز پلاک‌های عمومی و تاکسی بانوان، بیمه رانندگان و روند آموزش نیروها توسط سازمان تاکسیرانی انجام خواهد شد.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد در خصوص معیارهای شناسایی و گزینش افراد واجد شرایط برای تخصیص این تاکسی‌ها گفت: ابلاغیه شناسایی افراد به استان‌ها ابلاغ شده و در بخشنامه ابلاغی تأکید شده است که همکاران شهرستانی و استانی با اتحادیه تاکسی رانی شهرستان‌ها یا استان‌ها جلساتی را برگزار و صورت‌جلسات و مشکلات احتمالی را گزارش کنند و تاکنون در 13 استان این اقدام نهایی شده است. این استان‌ها برخی از مشکلات خود را مطرح کرده‌اند و بنیاد از طریق سازمان‌های مختلف ازجمله اتحادیه تاکسیرانی موارد را پیگیری کرده‌ است تا هر چه زودتر مسائل مرتفع شود.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با شرکت‌های سایپا، پارس‌خودرو و ایران‌خودرو اظهار داشت: بنیاد با شرکت‌های سایپا، پارس‌خودرو و ایران‌خودرو برای تهیه چهار خودرو برلیانس، آریو، پژو و سمند قرارداد منعقد کرده‌ است و هدف بنیاد حمایت از کالای داخلی است و به این واسطه سعی شده است با شرکت‌های داخلی و اتحادیه مربوطه وارد مذاکره شویم.

امانی با اعلام خبر ارائه تسهیلات تا سقف 20 میلیون تومان برای خرید خودرو تشریح کرد: بنیاد برای تمام متقاضیان مبلغی را از صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در نظر گرفته است که این تسهیلات تا سقف 20 میلیون تومان به‌صورت قرض‌الحسنه برای این افراد در نظر گرفته‌شده است که از ناحیه استان‌ها قابل پرداخت است.

وی راه‌اندازی تاکسی بانوان در صورت تقاضای استان‌ها را یادآور شد و گفت: ملاک بنیاد تقاضا و شناسایی است و فعلاً در مرحله شناسایی هستیم، به ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها اعلام کرده‌ایم چنانچه تاکسی بانوان در سطح شهرستان فعال است و اگر ظرفیت و تقاضا وجود دارد در بحث تاکسی بانوان نیز ورود پیدا کنند.

امانی یکی از شروط انعقاد قرارداد با استارت آپ های حمل‌ونقل را جذب نیروی ایثارگر دانست و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران یک دستگاه حمایتی تلقی می‌شود و اگر قرار باشد در این بخش ورود پیدا کنیم باید با واحدهایی مانند اتحادیه تاکسیرانی و اتحادیه‌های مربوطه که در این بخش تخصص دارند هماهنگ باشیم. اگر جامعه ایثارگری متقاضی ایجاد چنین شرکت‌هایی باشند سعی می‌کنیم از محل اعتباری خود آن‌ها را حمایت کنیم تا این اقدام را انجام دهند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها