مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

یادمان شهدای گمنام پایگاه های عظیم و بزرگ فرهنگی انقلابی هستند

«محمد حسن سلامی» گفت: امروزه یادمان شهدای گمنام به عنوان امامزادگان عشق، پایگاه های عظیم و بزرگ فرهنگی انقلابی هستند.
کد خبر: ۲۹۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ - 27June 2018

یادمان شهدای گمنام، امامزادگان عشق، پایگاه های عظیم و بزرگ فرهنگی انقلابیبه گزارش دفاع پرس از سمنان، در نشست مدیران و نمایندگان یادمان های شهدای گمنام استان سمنان به میزبانی فرماندهی نیروی انتظامی، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اظهار داشت: امروزه یادمان شهدای گمنام به عنوان امامزادگان عشق، پایگاه های عظیم و بزرگ فرهنگی انقلابی هستند برای نسل جوان امروز جامعه که باید معارف و ادبیات دوران دفاع مقدس که از رموز پیروزی ملت ایران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی می باشد در قالب ارزش های دفاع مقدس در این مکان های نورانی به آنها انتقال داده شود.

وی با اشاره به این که150 شهید گمنام مهمان استان سمنان می باشند افزود: بیش از 15 سال از ورود اولین شهید گمنام به استان می گذرد که تاکنون 40 یادمان شهید در مراکز اداری و آمورشی و نیروهای مسلح استان با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ساخته و در حال تکمیل می باشد.

سلامی با بیان این که در 3 مرداد سال جاری همایش خادمان شهدای گمنام برگزار خواهد شد افزود: یکی از اهداف از برگزاری این همایش برنامه ریزی جهت تکمیل و اتمام یادمان شهدای گمنام در برخی از مراکز می باشد که همه مسئولین و مدیران دستگاههای فرهنگی و اجرایی، روسا دانشگاهها و مراکز آموزشی، فرماندهان یگان های نظامی و انتظامی و ... در این امر میدان می باشند و خواستار تلاش و مجاهدت جدی در تکمیل یادمان ها هستیم.

وی با اشاره به نقش مردم در حوزه شهدای گمنام ادامه داد: مبنای کلیه اقدامات ، فعالیت ها و برنامه در حوزه شهدای گمنام مردم وجوانان هستند و باید تمامی فعالیتهای عمرانی و فرهنگی، مردمی برنامه ریزی و اداره شوند و مسئولین نیز باید در این زمینه انقلابی کمک و تلاش کنند.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت ها در ساخت و تکمیل یادمان شهدای گمنام گفت: حوزه وقف و نذر از جمله ظرفیتهایی است که می توان در  روند ساخت، تکمیل و برنامه ریزی فرهنگی برای یادمان شهدای گمنام از وجود واقفین و خیرین استفاده کرد که برنامه ریزی و جلساتی دراین حوزه صورت گرفته است.

در پایان این جلسه هریک از اعضا حاضر گزارشی از فعالیت های فرهنگی و آخرین وضعیت عمرانی یادمان شهدای گمنام مربوط را برای جمع حاضر بازگو نمودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها