ترکی خبر داد؛

ثبت سفارش ۱۲۰۰ قلم کالای ضروری در تهران/ مردم نقدینگی خود را مدیریت کنند

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر ١٢٠٠ قلم کالای ضروری در استان تهران ثبت سفارش تامین شده است، گفت: یکی از دلایلی که بر آرامی بازار تاثیرگذار است عرضه و تقاضا است و ما انتظار داریم مردم شرایط پولی و نقدینگی خود را مدیریت کنند.
کد خبر: ۲۹۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ - 27June 2018

ثبت سفارش ۱۲۰۰ کالای ضروری در تهران/ مردم نقدینگی خود را مدیریت کنندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، نعمت الله ترکی در نشست خبری صبح امروز در خصوص شاخص‌های اقتصادی در کشور با اشاره به شاخص‌های اقتصادی در کشور اظهار داشت: شاخصه‌های اقتصادی به چهار مرحله تقسیم می‌شود، اولین مورد بازار کار است و شاخص این بازار از ١١ درصد به ١٠.٧ در استان تهران رسیده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از شاخصه‌های اقتصادی حوزه تولید کالا در استان تهران است که خوشبختانه حدود ٩٨ درصد رسیده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با بیان اینکه یکی دیگر از شاخصه‌ها بازار بورس است، گفت: خوشبختانه بازار بورس بر خلاف مسائل اقتصادی کشور نسبت به دوره‌های قبل رشد بی نظیری داشته و پیش بینی می‌شود این روند تداوم داشته باشد.

ترکی در ادامه افزود: آخرین مرحله از شاخصه‌های اقتصادی بازار پول و ارز است و با توجه به گره خوردن شرایط اقتصادی به ارز تا حدودی بر شرایط اقتصادی اثر گذار بوده و خروج از برجام نیز تاثیر مستقیمی بر بازار خواهد داشت و تنش‌های موجود در بازار کم خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ١٢٠٠ قلم کالای ضروری در استان تهران ثبت سفارش تامین شده است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که بر آرامی بازار تاثیرگذار است عرضه و تقاضا است و ما انتظار داریم مردم شرایط پولی و نقدینگی خود را مدیریت کنند.

ترکی با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: دولت در خصوص برجام برنامه‌ریزی و سنایورهای مختلفی طراحی کرده است که زمان اجرای آن‌ها به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در خصوص بودجه استان تهران گفت: بودجه استان تهران بین ٢ هزار تا ٢٨٠ میلیارد تومان برنامه ریزی شده است و در سال ٩٦ نزدیک به پنج هزار میلیارد تومان از بخش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعتبار کسب شده است که این اعتبار در سال جاری و سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

ترکی با اشاره به مدل تخصیص بودجه به سازمان‌ها و ادارات توضیح داد: در بخش نظارت بودجه‌ای و تخصیص بودجه اقدامات موثری صورت گرفته و در این کارکرد سازمان‌ها و ادارت و رضایت مردم نیز تاثیر مهمی در توضیح بودجه دارد. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با بیان اینکه در حوزه ثبت سفارشات ارزی اقدامات موثری صورت گرفته است، گفت: کالا‌هایی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به آن‌ها اختصاص داده شده مشخص شده تا از واردات کالا‌های بی رویه جلوگیری شود و از کالا‌های با کیفیت داخلی شامل ١٧ هزار تولیدی در استان تهران و سایر استان‌ها استفاده شود و با سو استفاده کنندگان از شرایط پیرامون ارز برخورد جدی خواهد شد.

ترکی گفت: برنامه ریزی برای تخصیص بودجه از ابتدای فروردین ماه صورت گرفته و تخصیص بودجه باید از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و از طریق خزانه داری کل کشور صوت گیرد که قبل از اقدام به تخصیص باید هزینه‌ها مشخص و سپس تخصیص یابد در این میان حقوق کارمندان نیز برنامه ریزی شده و تمامی حقوق افراد بعد از اجرای حکم و تخصیص منابع به صورت یکجا پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای تخصیص بودجه در استان تهران اولویت‌بندی شده است، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های تامین رفع کمبود آب است که در این راستا اقدام موثری صورت گرفته و در مراحل بعدی نیز موضوعاتی چون ساماندهی پسماند آب، فاضلاب ها، آلودگی هوا، آموزش و پرورش، تامین مدارس، گسترش قطار‌های حومه‌ای از جمله چالش‌های ماست که باید به آن توجه شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت؛ در مسائل ارزی گام‌های خوبی برداشته شده و به عنوان مثال تزریق سکه به بازار موجب شد تا تنش‌های بازار کاسته شود ولی مسئله عرضه و تقاضاست که می‌تواند شرایط را بهبود دهد و باید به این اقدامات باید بلند مدت توجه کرد و در تمامی زمینه‌ها از جمله اشتغال قدم‌های خوبی برداشته شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار