بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت هفتم تیر؛

هفتم تیر ماه سند قربانی بودن ایران در برابر خشونت و ترور است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت سالروز شهدای «هفتم تیر» بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۲۹۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ - 28June 2018

هفتم تیر ماه سند قربانی بودن ایران در برابر خشونت و ترور استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی، ششم تیرماه سالروز ترور نافرجام مقام معظم رهبری و همچنین فرارسیدن یوم‌الله هفتم تیر ماه سالروز حادثه تروریستی در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از شخصیت‌های مهم و برجسته انقلاب بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: تیر ماه سالروز حوادث فجیع و ترور شخصیت‌های مهم نظام جمهوری اسلامی را در خود جای داده است. حادثه ششم تیر ماه و ترور نافرجام مقام معظم رهبری توسط دشمنان انقلاب و هفتم تیر ماه سال 1360 سالروز حادثه خونین ترور و شهادت مظلومانه شهید بهشتی و 72 تن از نمایندگان منتخب دولت و ملت سند دیگری از قربانی بودن ایران اسلامی در برابر خشونت، نفرت و ترور است.

هفتم تیر ماه روزی است که جمعی از بهترین یاران حضرت امام (ره) و خادمان ملت در یک اقدام وحشیانه و جنایتکارانه توسط گروهک نفاق به خاک و خون کشیده شدند.

منافقین خودفروخته و سرسپرده بیگانه با هدف براندازی نظام نوپای انقلاب اسلامی با انفجار بمب جاسازی شده اقدام به جنایت فجیع دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران شدند غافل از آنکه با ریخته شدن خون پاکان نهال نوپای انقلاب بارور و تنومند خواهد شد.

واقعه هفتم تیر ماه سند مظلومیت و حقانیت ایران اسلامی با خون شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش امضا و خط انقلاب با خون سرخ این شهدا آبیاری شد.

حضرت امام خمینی (ره) در پیام تاریخی 9 تیرماه 1360 به مناسبت انفجار هفتم تیر ماه دفتر حزب جمهوری اسلامی با اندوه و خشم از منافقین سخن گفت و خطاب به آنها تاکید کرد: ننگتان باد ای تفاله های شیطان و عارتان باد ای خودفروختگان به جنایتکاران بین‌المللی که در سوراخ‌ها خزیده‌اند و در مقابل ملتی که در برابر ابرقدرت‌ها برخاسته است به خرابکاری‌های جاهلانه پرداخته‌اید.

حادثه هفتم تیر باید برای همیشه در تاریخ زنده و جاوید بماند و یاد آن روز شعله انقلاب را فروزنده تر گرداند و یادآوری شخصیت‌هایی که در آن روز به شهادت رسیدند عاملی برای گام نهادن در همان راهی باشد که آنها گام نهادند و راه آنها ادامه پیدا کند.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از شهدای هفتم تیر ماه سال 1360 یاد و خاطره 4 تن از شهدای مازندرانی این حادثه به نام های حجت‌الاسلام شهید عبدالوهاب قاسمی، حجت‌الاسلام شهید عمادالدین کریمی بیژنی‌نژاد، حجت‌الاسلام شهید عباسعلی ناطق‌نوری و حجت‌الاسلام شهید عبدالحسین اکبری نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی را گرامی می‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار