برنامه‌های هفته حقوق بشر آمریکایی ادارات و دستگاه‌های خراسان شمالی اعلام شد

معاون فرهنگی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی برنامه هفته حقوق بشر آمریکایی، ادارات و دستگاه‌های خراسان شمالی را اعلام کرد.
کد خبر: ۲۹۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ - 28June 2018

برنامه های هفته حقوق بشر ادارات و دستگاه های خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس در بجنورد، سرهنگ دوم «حسین جعفرزاده» معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی در خصوص برنامه های هفته حقوق بشر آمریکایی در خراسان شمالی گفت: تمام دستگاه‌های استان در این هفته فضاسازی و تبلیغات محیطی، پیرامونی و شهری با نصب بنر، پارچه نوشته و پوستر، صدور بیانیه و اطلاع رسانی موضوع از طریق پورتال ادارات و سامانه پیامکی و گروه‌های اجتماعی تلفن همراه و همچنین بستر فضای مجازی در بازنشر جنایات ضدبشری آمریکا جنایتکار و معرفی چهره کریه و زشت او به نسل جوان را دارند.

وی افزود: تمام دستگاه‌ها در تهیه و برگزاری یادمان و نمایشگاه شهدای بمباران شیمیایی سردشت و حمله به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران مشارکت دارند و پخش سرودهای ضداستکباری و نماهنگ «جرم پرواز» و مستند «پرواز صبح یکشنبه» همراه با تشریح جنایات ضدبشری آمریکا در حق ملت و مردم ایران را در دستور کار دارند.

جعفرزاده عنوان کرد: تمام دستگاه ها باید دیدار و سرکشی از جانبازان شیمیایی و تجلیل از آنان را در برنامه های خود قرار دهند و شهرداری مرکز استان نیز نسبت به فضاسازی و تبلیغات شهری و اتوبوسی اقدام کند.

معاون فرهنگی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی بیان داشت: فرهنگ و ارشاد و اسلامی خراسان شمالی باید نشریات، مطبوعات و خبرگزاری‌های استان را در تشریح حوادث ضدبشری و افشاگری حقوق ضدبشری آمریکا جهت دهی کنند.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان باید از ظرفیت مساجد و سخنرانی‌های بین الصلاتین و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان نیز از ظرفیت ستاد نماز جمعه در تشریح و تبیین و افشاگری حقوق بشر آمریکایی و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیز  استفاده کنند.

جعفرزاده با بیان اینکه صداوسیمای استان باید از طریق پخش فیلم، مستند، سرود، خبر، گزارش، زیرنویس نسبت به تبیین حقوق بشر آمریکایی اقدام کند، گفت: حضور تعدادی از جانبازان شیمیایی به مناسبت سالروز حمله شیمیایی به سردشت در برنامه زنده تلویزیونی و پخش مستندی از مشکلات این جانبازان عزیز در دستور کار است.

معاون فرهنگی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی بیان داشت: کانون‌های فرهنگ و هنری مساجد استان در هفته حقوق بشر آمریکایی، اکران فیلم های ضداستکباری «ماجرای نیم روز»، «سیانور» و غیره را در مساجد همراه با سخنرانی کارشناس را دارد و آمادگی خود را جهت اکران این فیلم ها در تمام محافل و مجالس همراه با اعزام کارشناس را اعلام کرده است.

وی برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان را شامل برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان، مسابقه آنلاین کتابخوانی، معرفی کتاب و نشست تخصصی کتابخوان با محوریت هفته حقوق بشر آمریکایی و حادثه سقوط هواپیمای مسافربری را اعلام کرد.

جعفرزاده گفت: مرکز آموزش شهید هاشمی نژاد برنامه برگزاری مراسم محوری با موضوع بازخوانی جنایات ضدبشری آمریکا و معرفی چهره پلید آن همراه با سخنرانی و اکران فیلم را دارد.

وی افزود: حوزه هنری استان برگزاری نمایشگاهی کاریکاتور با موضوع حقوق بشر آمریکایی در حاشیه مراسمات محوری هفته و مصلی نماز جمعه و میدان پرتردد شهر با همکاری دستگاه‌ها را دارد.

معاون فرهنگی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی نیز در تهیه محتوا جهت تبلیغات محیطی، مطلب، عکس، نماهنگ و مستند و ارسال آن به ادارات اعلام آمادگی و همکاری با ادارات و دستگاه ها را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها