نقوی حسینی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

کاهش سود‌های بانکی باعث گرانی‌های اخیر شده است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش سود‌های بانکی باعث شد تا بسیاری از مردم پول‌های خود را از بانک‌ها خارج کنند و در بازار ارز، سکه و خودرو سرمایه گذاری کنند؛ که همین موضوع باعث شد وضعیت اقتصادی کشور بحرانی‌تر از گذشته شود.
کد خبر: ۲۹۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ - 28June 2018

کاهش سود‌های بانکی باعث گرانی‌های اخیر شده استسیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به وضعیت گرانی‌های اخیر در بازار‌های ارز، سکه، خودرو و مسکن اظهار داشت: عامل اصلی که باعث شده اقتصاد کشور را تحت الشعاع خود قرار دهد، عدم مدیریت صحیح اقتصادی دولت است.

وی در ادامه با بیان اینکه تولید کنند، دریافت کننده و هزینه کننده در زمینه ارز دولت است، افزود: از ابتدا تا انتهای روند تولید و عرضه ارز در بازار دولت مستقیم عمل میکند و هیچ واسطه‌ای در این وسط نیست، چرا ارز با مشکل مواجه شده است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با توجه به آمار وضعیت صادرات نفت گفت: مگر تغییری در وضعیت صادرات نفت کشور ایجاد شده است؟ مگر در این خصوص ما با محدودیت مواجه شده‌ایم؟ پس چرا باید بازار تراز ارزی تا دچار مشکل شود؟

نقوی حسینی با تاکید بر تغییر تیم اقتصادی دولت این امر را باعث بهبود وضعیت کنونی اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: با این تیم اقتصادی دولت و این استراتژی ما نمیتونیم بحران‌های پیش رو را مرتفع کنیم.

نماینده مردم شهرستان ورامین در مجلس شورای اسلامی کاهش سود بانکی را یکی دیگر از دلایل سرازیر شدن نقدینگی مردم به بازار‌های ارز، سکه و خودرو عنوان کرد و گفت: بزرگترین اشتباه دولتمردان این بود که وقتی مشاهده کردند نقدینگی رو به افزایش است، تصمیم به کاهش پرداخت سود‌های بانکی گرفتند، همین اقدام باعث شد تا بسیاری از مردم پول‌های خود را از بانک‌ها خارج کنند و در بازار ارز، سکه و خودرو سرمایه گذاری کنند؛ که همین موضوع باعث شد وضعیت اقتصادی کشور بحرانی‌تر از گذشته شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار