مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

مازندران یکی از استان‌های موفق در ماموریت‌های ابلاغی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به ماموریت‌های این اداره‌کل در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مازندران یکی از استان‌های موفق در ماموریت‌های ابلاغی است.
کد خبر: ۲۹۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ - 30June 2018

مازندران یکی از استانهای موفق در ماموریت های ابلاغی استسردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در ساری اظهار داشت: با توجه به برنامه هایی که در پیشبرد مأموریت های کاری داشتیم، در سفر به استان کرمان بازدیدهای سه‌گانه‌ای از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس این استان و همچنین موسسه فرهنگی حماسه ثارالله داشتیم و از نزدیک با مأموریت ها، الگوها، تدابیر و پیشرفت های آنها آشنا شدیم.

وی با بیان اینکه همکاران ما در کرمان جمع آوری آثار را در اولویت کاری خود قرار دادند و عملیات های والفجر 8 و کربلای 5 را به خوبی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس معرفی کردند، ادامه داد: موسسه حماسه ثارالله با تدابیر و مدیریت راهبردی سرلشکر سلیمانی در حوزه تدوین نقش این استان در دفاع مقدس خوش درخشید. 

سردار ملکی اضافه کرد: سردار سلیمانی حتی 2 واحد از منزلش در کرمان را به این موسسه جهت پیشبرد امور اختصاص داد و با پیگیری هایی که داشت اعتبارات خوبی جذب شد.

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود با عنوان اینکه این موسسه با هدف تبیین نقش استان کرمان در دفاع مقدس به پژوهش، تدوین و چاپ کتاب‌های متعدد می‌پردازد، بیان داشت: آنها حتی با سیر در تاریخ، به معرفی جنگ های ایران از دوران صفوی، زندیه و قاجار می‌پردازند و با تقویت زیرساخت‌ها حتی حوزه کاری خود را از کرمان به کل کشور از جمله مازندران گسترش دادند.

سردار ملکی با اشاره به اینکه سالانه 60 تا 70 هزار نفر از باغ موزه کرمان بازدید می کنند، افزود: دست همه همکارانم در کرمان را می‌بوسم؛ البته در سال‌های اخیر گام‌های خوبی در مازندران برداشته شد و در مدت 4 سال و نیم گذشته 110 عنوان کتاب تدوین و چاپ شد و نشر سرو سرخ را در اداره کل راه‌اندازی کردیم.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در سطح استان دو مأموريت اصلی را پيش رو دارد، افزود: يكی از مأموريت های ابلاغی در حوزه ترويج و نشر فرهنگ دفاع مقدس است كه شکر خدا استان مازندارن يكی از استان های موفق در مأموريت های ابلاغی است. 

سردار ملکی مأموريت دوم این اداره‌کل را ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با توجه به زیر ساخت‌هایی که در مازندران برپا کردیم، بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کشور را در مازندران راه‌اندازی کنیم و نقش یگان‌های رزم، مردم و نهادها و ارگان‌های مختلف در دفاع مقدس را به خوبی تصویر بکشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها