المیادین جزئیات دیدار محرمانه محمد بن سلمان و نتانیاهو را منتشر کرد

شبکه المیادین ضمن تأیید خبر دیدار محرمانه محمد بن سلمان و نتانیاهو جزئیاتی از محتوای گفتگوی آنها را منتشر کرد.
کد خبر: ۲۹۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰ - 28June 2018

المیادین جزئیات دیدار محرمانه محمد بن سلمان و نتانیاهو را منتشر کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، شبکه خبری المیادین به نقل از منابع آگاه خبر دیدار محرمانه محمد بن سلمان و بنیامین نتانیاهو در اردن را تأیید کرد.

المیادین روز پنج‌شنبه به نقل از مقام ارشد یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج‌ فارس نوشته ولیعهد عربستان و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته در اردن با هم دیدار و گفتگو کرده‌اند.

این دیدار با زمینه‌چینی محمد بن‌زاید، ولیعهد امارات، انجام شده و دو  طرف بر سر طرح آمریکا برای پایان‌دادن به منافشه اسرائیلی فلسطینی موسوم به  «توافق قرن»‌ و همچنین به‌رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان مرکز اسرائیل گفتگو کرده‌اند.

این مقام ارشد عربی به المیادین گفته است که بین دیدار ولیعهد عربستان با نخست‌وزیر اسرائیل وتظاهرات اخیر در اردن ربطی وجود دارد، چرا که لحن مقامات اردنی پس از این دیدار در خصوص اقدام آمریکا در به‌ رسمیت‌ شناختن قدس اشغالی به عنوان مرکز اسرائیل تغییر کرده است.

طی هفته‌های گذشته کشور اردن  به علت اجرای طرح اقتصادی جدید و افزایش قیمت حامل‌های انرژی با تظاهرات گسترده‌ای روبرو شد که در پی آن کابینه دولت مجبور به استعفا و لغو این طرح‌ها شد.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» جمعه گذشته اعلام کرد بنیامین نتانیاهو در سفر روز دوشنبه گذشته به امان (پایتخت اردن) با محمد بن سلمان دیدار و گفتگو کرده است.

بنا به این گزارش، بن سلمان با نتانیاهو در کاخ پادشاهی عبدالله دوم در اردن دیدار کرد. این دیدار در حاشیه سفر جیسون گرینبلات فرستاده ویژه دولت آمریکا به خاورمیانه و جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به امان صورت گرفت.

گفتنی است جرد کوشنر و جیسون گرینبلات هفته گذشته به منظور بررسی طرح دولت آمریکا برای حل مناقشه خاورمیانه در چارچوب طرح به اصطلاح صلح، موسوم به «معامله قرن» طی سفری دوره‌ای  با مقامات اردن، مصر، عربستان، و اسرائیل دیدار و گفتگو کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها