مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم:

«استکبارستیزی» سیره و آرمان شهداست

سردار «سید جواد هاشمی» گفت: سیره و آرمان شهدا استکبار ستیزی است و باید این روحیه در جامعه ترویج شود.
کد خبر: ۲۹۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ - 29June 2018

«استکبارستیزی» سیره و آرمان شهداستبه گزارش دفاع پرس از قم، سردار «سیدجواد هاشمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان استان قم طی سخنانی در مراسم گرامیداشت سالگرد شهدای هفتم تیر در گلزار شهدای شیخان قم اظهار داشت: شهدا سمبل استقلال، آزادی جمهوری اسلامی و ولایت پذیری هستند و غبار روبی و عطر افشانی مزار مطهر آنان در واقع زدودن زنگاری است که بر دل‌های ما نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسته است.

وی با تقدیر از حضور خانواده‌های معظم شهدا در بزم تمسک به ارواح مطهر شهیدان و مراسم عطرافشانی، افزود: کار اصلی شهدا، این بود که استکبارستیزی را به ما آموختند و لذا باید این گفتمان را که برگرفته از خط مشی فرهنگ ایثار و شهادت است، در جامعه ترویج نماییم.

هاشمی با اشاره به آیه شریفه «اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» تاکید کرد: این آیه نمونه‌ای از تعالیم قرآن و اهل بیت (ع) است که نشان می‌دهد باید در برابر کفار و استکبار ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به شخصیت برجسته شهید دکتر بهشتی خاطرنشان کرد: اینکه امام فرمودند: بهشتی یک ملت بود، نشان دهنده استقلال فکری، عملی و اهتمام دقیق این شهید بزرگوار به پیاده شدن شرع مقدس اسلام ناب در جامعه بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان استان قم ادامه داد: در فاجعه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ دشمن از راهی وارد شد که به مردم و نظام لطمه وارد کند و امروز هم برخی می‌خواهند با غوغاسالاری در فضای مجازی و ایراد تهمت و افترا به مسئولانی که حافظ و خادم اسلام و نظام اسلامی هستند، خط مشی‌ها را از هم جدا کرده و شاخ و برگ‌های درخت تنومند ولایت را بزنند، اما اینان کور خوانده‌اند.

وی با یادآوری این سخن حضرت امام (ره) که شهید بهشتی خار چشم دشمنان اسلام بود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری یار و همسنگر شهید بهشتی بودند و همچون آن شهید بزرگوار آماج دسیسه‌های دشمنان هستند و ما باید محکم و استوار در مسیر رهنمود‌های ایشان که مقتدای ما می‌باشند، گام برداریم.

هاشمی تاکید کرد: امروز باید جریان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت و خط نورانی قرآن و اهل بیت (ع) را برای نسل چهارم انقلاب که آن دوران را درک نکرده‌اند، با دقت ترسیم نماییم.

وی افزود: دشمنان در صدد هستند بیداری اسلامی و جبهه مقاومت را از بین ببرند، اما این موج بیداری در همه جا گسترانده شده است و ان شاءالله با سقوط آل سعود، پرچم اسلام به دست امام منتظر (عج) برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار