امام جمعه موقت اهواز:

همان گونه که دشمن را در جنگ نظامی و سیاسی شکست دادیم در جنگ اقتصادی هم شکست خواهیم داد

حجت‌الاسلام و المسلمین سید «ابوالحسن حسن‌زاده» گفت: همه مردم باید متحد شده و در مصرف برق و آب صرفه‌ جویی کنند. ما همان گونه که دشمن را در جنگ نظامی، سیاسی و فرهنگی شکست دادیم در جنگ اقتصادی هم شکست خواهیم داد.
کد خبر: ۲۹۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ - 29June 2018

همان گونه که دشمن را در جنگ نظامی و سیاسی شکست دادیم در جنگ اقتصادی هم شکست خواهیم دادبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید «ابوالحسن حسن‌زاده» در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۸ تیرماه در اهواز با اشاره به تأکید قرآن کریم و روایات پیامبر(ص) و ائمه (ع) درباره اسراف اظهار داشت: زمامداران هر جامعه باید عدالت و دوری از اسراف، برنامه آن‌ها باشد. اثر شوم اسراف فقر است، حتی اگر منابع یک جامعه بسیار غنی باشد.

وی با اشاره به چند مناسبت در تیرماه، گفت: ۱۵ شوال سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی از محدثان بزرگ از سلسله امام حسن مجتبی (ع) است. همچنین هشتم تیرماه سالروز بمباران شیمیایی سردشت است؛ از جنایاتی که بعثی‌ها و صدام با حمایت غربی‌ها و آمریکایی‌ها علیه رزمندگان ما و کردهای عراق مرتکب شدند. همچنین ۱۷ شوال سال پنجم هجری سالروز کشته شدن عمربن عبدود به دست امام علی(ع) در جنگ خندق است که به روز پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای نامگذاری شده است؛ افتخار همه ورزشکاران در رشته‌های مختلف، اقتداء به امام علی (ع) است. همچنین ۱۰ تیرماه روز صنعت و معدن نامگذاری شده است. بخش مهمی از توسعه جامعه و اقتصاد مقاومتی در گرو صنعت و معدن است. خوزستان با صنایع و منابع غنی در کشاورزی و صنعت و معدن در کشور، زبانزد است. مردم در این بخش انتظارات بحق بسیاری دارند. حمایت‌های مقام معظم رهبری از تولید و کالای ایرانی همواره مشاهده شده و امیدواریم که کارنامه‌ای عملی را در حمایت از صنعت داخلی به مردم نشان دهیم.

حسن‌زاده گفت: ۱۱ تیر سال ۶۱ سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی، شهید محراب است که شهادت وی سند دیگری بر جنایات منافقان است. ۱۲ تیر سال ۴۹ هم، سالروز رحلت علامه امینی صاحب کتاب الغدیر است که با استواری، ولایت امام علی(ع) و ائمه (ع) را ثابت کرد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: ۱۲ تیر سال ۶۷ توسط آمریکای جنایتکار هواپیمای مسافربری کشورمان در خلیج فارس سرنگون شد. هیچ‌ یک از سرنشینان این هواپیما نظامی نبودند و فاجعه بدتر آن بود که به فرمانده این ناو آمریکایی مدال شجاعت دادند. این همان حقوق بشر آمریکایی است.


حسن زاده به موضوع آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر نیز اشاره و عنوان کرد: مردم این 2 شهر روزهای بسیار سختی را گذرانده و می‌گذرانند. صحنه‌هایی در این شهرها وجود دارد که بسیار ناراحت کننده و تأسف‌بار است. مردم در صف ایستاده و منتظر گرفتن آب شرب هستند. آبفای استان در روزهای گذشته تلاش بسیاری کرد که مشکل برای چند روزی حل شد اما دوباره به همان صورت سابق بازگشت. مردم خرمشهر و آبادان این مساله را تحمل می‌کنند، چرا که بصیرت، آگاهی و زمان‌شناسی دارند. اما استاندار خوزستان، مسئولان استان، وزارت نیرو و رییس‌جمهور بدانند که مشکل اصلی استان خوزستان این است که زیرساخت‌های آسیب‌ دیده دارد. زیرساخت‌های عمرانی استان خوزستان به شدت آسیب دیده است. از الان به فکر تابستان سال آینده باشید و آنچه که عقلانیت و انصاف حکم می‌کند، انجام دهید.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، گفت: همه مردم در این زمینه باید متحد شده و در مصرف برق و آب صرفه‌جویی کنند. ما همان گونه که دشمن را در جنگ نظامی، سیاسی و فرهنگی شکست دادیم در جنگ اقتصادی هم شکست خواهیم داد. به هیچ وجه حرف ما این نیست که کسی بخواهد طرح مطالبات از سوی مردم را از آن‌ها بگیرد اما در عین اینکه مردم مطالبات خود را مطرح می کنند، به دشمن اجازه سوء استفاده نخواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها