امام جمعه همدان:

برخی ناخواسته به اخلالگران نظام اقتصادی کشور کمک می کنند

امام جمعه همدان با طرح این سئوال که چرا باید وقتی کالایی گران می‌شود برای خرید آن هجوم ببریم، گفت: برخی ناخواسته به محتکران و اخلالگران نظام اقتصادی کشور کمک می کنند.
کد خبر: ۲۹۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ - 29June 2018

برخی ناخواسته به اخلالگران نظام اقتصادی کشور کمک می کنندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از همدان، آیت الله «غیاث الدین طه محمدی» ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای راستین گفت: عاقبت بخیری بهتر از ثروت اندوزی است.

وی محبت دنیا را سرآغاز گناه دانست و بیان کرد: رشوه و پایمال کردن حق‌ دیگران و اختلاس ریشه در محبت دنیا دارند.

امام جمعه همدان به داستان قارون اشاره و با بیان اینکه وی طغیان کرد و فکر میکرد می تواند با خدا مقابله کند به همین دلیل با غرور مقابل خداوند ایستاد تا اینکه خشم خدا دچار او شد و زمین کل مال و ثروت او را بلعید و کسی نبود به داد او برسد، گفت: افراد زیادی در طول تاریخ ثروت بسیاری برای خود جمع کردند اما به کارشان نیامد.

آیت الله محمدی عاقبت بخیری در دنیا و آخرت را برای مردم خواستار شد و گفت: اینکه می شنویم یک جوان ۳۱ ساله، ۳۸ هزار سکه خریده است گویای فساد است.

وی با طرح این سئوال که چرا مسئولین اوضاع به وجود آمده را مدیریت و پیگیری نمی کنند، گفت: به طور حتم این فرد از بازار آزاد سکه ها را نخریده و آن کسی که این سکه ها را هم فروخته گناه کار است و به آسیب دیدن اقتصاد کشور کمک کرده است.

آیت الله محمدی با بیان اینکه باید مشخص شود چه کسی این تعداد سکه را به این فرد فروخته است، بیان کرد: حرص دنیا بد دردی است و مگر یک انسان چقدر ثروت نیاز دارد؟

امام جمعه همدان با بیان اینکه چرا اجازه می دهیم عده ای معیشت مردم را دچار مشکل کنند تا خودشان به ثروت برسند؟ گفت: در چین سالانه تعداد زیادی از افراد به دلیل فساد مالی اعدام می شوند اما چرا در کشور ایران کسی را به علت فساد اقتصادی بازخواست نمی کنند؟

وی به وضعیت مسکن و اجاره خانه ها اشاره کرد و با بیان اینکه آنها که خانه دارند که هیچ، اما آنها که خانه به دوش هستند و اجاره نشین باید چه کنند؟ گفت: وقتی اجاره از ماهی ۲۰۰ هزارتومان به ماهی۴۰۰ هزار تومان می رسد توان سرپرست خانواده جوابگو نیست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم از پس اجاره خانه ها بر نمی آیند، گفت: بیشتر مراجعات به دفتر امام جمعه پیرامون افزایش اجاره خانه است حال آنکه اجاره و افزایش اجاره هم باید یک چهارچوبی داشته باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه گاهی خود ما هم به خودمان ظلم می‌کنیم، گفت: چرا باید وقتی کالایی گران می‌شود برای خرید هجوم ببریم و ناخواسته به محتکران و اخلالگران کمک کنیم؟.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری عنوان کرده اند هر کس عرق ملی دارد کالا های ایرانی مصرف می کند، گفت: در حال حاضر بیشتر کالاهای ایرانی یا با کالای خارجی رقابت می کنند.

آیت الله محمدی گفت: اگر ما از تولید داخلی حمایت کنیم نه آقای ترامپ و نه سایرین نمی توانند مشکلی برای ما ایجاد کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار