ایندیپندنت: کوشنر در توهم به سر می‌برد/ فلسطینی‌ها مسئله فلسطین را با پول معامله نمی‌کنند

یک روزنامه غربی با اشاره به تلاش‌های دولت آمریکا برای اجرایی کردن طرح سازش موسوم به «معامله قرن» نوشت: کوشنر در توهم به سر می‌برد، زیرا فلسطینی ها مسئله فلسطین را با پول معامله نمی‌کنند.
کد خبر: ۲۹۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰ - 29June 2018

ایندیپندنت: کوشنر در توهم به سر می‌برد/ فلسطینی‌ها مسئله فلسطین را با پول معامله نمی‌کنندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، روزنامه ایندیپندنت در مقاله خود به قلم «رابرت فیسک» آورده است: معامله قرن که جراد کوشنر داماد و مشاور ترامپ در حال ترویج آن است، عزت و کرامت کامل فلسطینی را از آن‌ها می‌گیرد. آیا کوشنر حقیقتا فکر می کند که بعد از وقوع سه جنگ بین اعراب و اسرائیل و به قتل رسیدن میلیونها نفر و آوارگی، فلسطینی ها طرح سازش او را در برابر پول خواهند پذیرفت؟

وی تصریح کرد: دیگر چه اهانتی را باید ملت فلسطین تحمل کند؟ بعد از اسلو و راهکار دو دولت و سال‌ها اشغالگری اسرائیل در دو منطقه «الف» و «جیم» برای تعیین نوع اشغالگری که ملت فلسطین باید به آن تن دهد و اقدام یهود در غصب گستره وسیعی از اراضی اعراب و قتل عام گروهی در غزه و تصمیم ترامپ مبنی بر اینکه تمام شهر قدس باید پایتخت اسرائیل باشد، آیا آمده ایم تا از فلسطینی ها بخواهیم که پول و زندگی بدبختانه ای را قبول کنند و قبول کنند که یک روستا پایتخت آنها باشد؟ شما شرم و حیا نمی کنید؟

فیسک درباره طرح آمریکایی سازش گفت: به فلسطینی ها گفته خواهد شد که این پایان بازی است. آخرین پیشنهاد است. آن را بگیرید یا رها کنید. به جهنم. نه پایانی برای اشغالگری هست و نه امنیت و نه ارتش و نه مرزی مستقل و نه وحدت و نه بازگشتی. در مقابل میلیاردها دولار و یورو و پوند و ریال و دینار و شیکل بگیرد.

وی سپس این سوال را مطرح کرد که «آیا کوشنر ولیعهد نمی‌ داند که در توهم به سرمی برد؟ آیا نمی بیند که فلسطینی‌هایی که اعتراض کردند و رنج کشیدند و جان باختند و خاک خود را به مدت 70 سال از دست دادند، حتی یک اعتراض برای درخواست جهت داشتن خیابانی بهتر یا مناطق تجارت آزاد یا فرودگاهی دیگر برگزار نکرده اند. آیا کوشنر فکر می کند که آیا اهالی غزه راهپیمایی های خود به سمت حصار کشنده مرزی را برای درخواست (چیزهای ناچیز) انجام داده اند؟».

فیسک با بیان اینکه «تیم معامله قرن و دیپلمات های آمریکایی در (فلسطین اشغالی) همگی یهود هستند»، گفت: چطور کوشنر حق دارد که با بیان اینکه - آزادی ملت فلسطین و حاکمیت و استقلال و کرامت و حق آنها در برخورداری از عدالت و دستیابی به یک کشور، فراتر از بهانه های سیاستمداران نیست- به همه ملت های عربی اهانت کند؟ آیا سقفی برای این دیوانگی وجود ندارد؟

به نوشته فیسک، همه این مزخرفات کوشنر متکی به سخاوت عربستان است که به نظر می رسد که محمد بن سلمان ولیعهد آن پدرش را مجاب می کند که از طرح سازش سعودی دست بردارد. این مزخرفات همچنین متکی به ضعف عبدالله دوم شاه اردن است که کشورش شاهد اعتراضات بی سابقه به علت مشکلات مالی بود. مزخرفات کوشنر همچنین متکی به حمایت رئیس جمهور مصر است که گمان می رود از اعمال قانون و فواید مالی در مرز مصر با غزه خرسند می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار