سرهنگ مومنی:

راکبان موتورسیکلت باید قوانین رانندگی را رعایت کنند

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به گرمای هوا و افزایش استفاده از موتور سیکلت، گفت: موتورسیکلت‌سواران مدنظر داشته باشند که رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای آن‌ها مانند سایر وسایل نقلیه دیگر لازم و اجباری است.
کد خبر: ۲۹۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ - 30June 2018

راکبان موتور سیکلت همچون وسایل نقلیه دیگر باید قوانین را رعایت کنندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «احسان مومنی» رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه با وجود توصیه‌های ایمنی صورت گرفته، متاسفانه باز هم در هفته گذشته 2 فقره تصادف منجر به فوت را در سطح معابر شهر تهران شاهد بوده‌ایم، اظهار داشت: موتور سیکلت‌ها علی‌رغم توصیه‌های انجام شده باز هم حادثه آفریدند.

وی ادامه داد: حدود ساعت 7:23 دقیقه بعد از ظهر روز دوشنبه در مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان بعد از پل صنیع‌خانی شاهد تصادف 4 وسیله‌ای بین سواری جک، سمند، کامیون تریلر و موتورسیکلت بودیم. در اثر شدت ضربه وارده به سر راننده موتورسیکلت که فاقد کلاه ایمنی بود، متأسفانه وی در محل فوت کرد.

مومنی همچنین گفت: تصادف بعدی در ساعت 12:20 دقیقه بعد از ظهر روز چهارشنبه در مسیر شرق به غرب خیابان خاوران، تقاطع هاشم‌آباد رخ داد که طی آن یک دستگاه موتورسیکلت با یک کامیون برخورد می‌کند و در اثر شدت ضربه وارده به سر سرنشین موتورسیکلت متأسفانه سرنشین که خانمی حدوداً 22 ساله بوده فوت کرد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه با توجه به شروع فصل تابستان و افزایش استفاده از موتورسیکلت توسط شهروندان، توصیه کرد: راننده و سرنشین موتورسیکلت حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند. در هنگام رانندگی چراغ جلوی موتورسیکلت علاوه بر شب در ساعات روز نیز جهت بهتر دیده شدن روشن باشد. راکبان موتورسیکلت از حرکات مارپیچ و تغییر مسیرهای ناگهانی خودداری کنند و از حرکت بین خودروها خودداری کنند و به اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پایبند باشند.

وی در همین رابطه افزود: رانندگان موتورسیکلت از جابه‌جایی بارهای حجیم که باعث به هم خوردن تعادل راننده می‌شود خودداری کنند. همچنین قبل از حرکت از سالم بودن موتورسیکلت خود از لحاظ فنی خصوصاً سیستم ترمز و سیستم روشنایی اطمینان داشته باشند. جهت تردد از محل‌های غیرمجاز مانند پیاده‌روها و خطوط ویژه به هیچ عنوان استفاده نکنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ هشدار داد: رانندگان موتورسیکلت در هنگام روشن شدن چراغ قرمز تقاطع، پشت خط ایست، توقف کنند. در هنگام رانندگی از صحبت کردن با تلفن همراه و سرنشین خودداری کنند. موتورسیکلت‌سواران مدنظر داشته باشند که رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای آن‌ها مانند سایر وسایل نقلیه دیگر لازم و اجباری است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار