زائر سرزمین نور عنوان کرد؛

روایتی از سفر عشق به «معراج شهدا» و اردوگاه «شهید عاصی‌زاده»

«حبیب‌الله غفوری» گفت: کفن‌های سفید رنگ حاوی استخوان‌های شهدای گران‌قدر که به‌وسیله گروه‌های تفحص از مناطق عملیاتی تفحص شده بود، هر زائری را تحت تأثیر قرار می‌داد و وضعیت روحی زائرین در این مکان قابل وصف نبود.
کد خبر: ۲۹۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ - 01July 2018

«حبیب‌الله غفوری» دبیر بازنشسته و عضو بسیج هنرمندان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، به خاطراتی از سفر راهیان نور خود پرداخت و اظهار داشت: از جمله مکان‌های مقدّسی که در این سفر روحانی و معنوی موفّق به زیارت آن شدیم، معراج شهدا در شهر اهواز بود. ورودی معراج مزیّن به عکس‌ها و پوستر‌هایی که بود که عمدتاً شهدای مفقود را شامل می‌شد. در بین عکس‌ها، دیدن عکس خواهرزاده‌ام شهید «محمدعلی حاجی‌ابراهیمی» که در عملیات «بدر» در زمستان سال ۶۳ به شهادت رسیده بود و جنازه‌اش در تابستان ۸۸ در منطقه کشف و در زادگاهش روستای «بیداخوید» تشییع و به‌خاک سپرده شد، خیلی مرا تحت تأثیر قرار داد.

وی افزود: وارد سالنی شدیم که در آن فیلم‌هایی از تشییع جنازه شهدا و صحبت خانواده‌های معظم شهدا پخش می‌شد. مهم‌ترین بخش سالن، گوشه انتهایی آن بود که در آن تعداد ۲۱ شهید گمنام تازه تفحص شده برای زیارت زائرین قرار داده بودند. کفن‌های سفید رنگ حاوی استخوان‌های شهدای گران‌قدر که به‌وسیله گروه‌های تفحص از مناطق عملیاتی تفحص شده بود، هر زائری را تحت تأثیر قرار می‌داد و وضعیت روحی زائرین در این مکان قابل وصف نبود.

این زائر راهیان نور با اشاره به عملیات گروه‌های تفحص، گفت: عملیات تفحص با سختی و مرارت‌های زیاد و با جانفشانی و رشادت توأم با عشق و ایمان نیرو‌های داوطلب بسیجی انجام می‌گیرد و در واقع نوعی سپاسگذاری به کار شهیدان و ارزش قائل شدن برای آنان است.

سفر عشق به «معراج شهدا» و « اردوگاه شهید عاصی زاده»

اردوگاه «شهید عاصی‌زاده»، یادآور خاطرات سال‌های عشق و ایثار

وی ادامه داد: دل کندن از معراج شهدا با آن حال و هوای معنوی برای ما سخت بود، اما باید با شهدا که ساعتی مهمان‌شان بودیم خداحافظی می‌کردیم. سوار اتوبوس شدیم و کمتر از نیم ساعت بعد به اردوگاه راهیان نور استان یزد که در بخشی از مجموعه پادگان «شهید عاصی‌زاده» بنا شده است، وارد شدیم.

غفوری با بیان این‌که پادگان «شهید عاصی‌زاده» در کیلومتر ۱۰ جاده اهواز به اندیمشک، همان پادگانی است که تیپ ۱۸ الغدیر یزد در دوران دفاع مقدس در آن استقرار داشته است، گفت: در طول مسیر، راویان از چگونگی پیشروی نیرو‌های عراقی در ابتدای جنگ و جانفشانی‌های رزمندگان با توجه به کارشکنی بعضی از جریانات داخلی صحبت می‌کردند.

وی به بیان خاطره‌ای از کارشکنی برخی افراد خائن پرداخت و خاطرنشان کرد: به‌یاد دارم که در همان دوران جنگ به‌ویژه اوایل آن، در حالی که رزمندگان بدترین شرایط را در جبهه‌ها تحمّل می‌کردند، هنگام مرخصی و بازگشت به زادگاه خود، گاهی به دست بعضی از عوامل خائن به شهادت می‌رسیدند؛ خدا را شکر این جنایت‌ها بعد از یک‌سره شدن کار سیاسی و تصفیه خائنین پایان یافت و نتیجه همان شد که مردم با میل و رغبت بیشتر به سمت جبهه‌ها هجوم برده و جنگ چهره دیگری به خود گرفت.

این زائر راهیان نور بیان داشت: محل استقرار تیپ ۱۸ الغدیر در پادگان «شهید عاصی‌زاده» در دوران دفاع مقدس امروز به سپاه «الغدیر» یزد واگذار شده و حضور در این فضا، تداعی کننده یاد و خاطره رزمندگان استان یزد در دوران دفاع مقدس است. احساسی که در این فضا به هر فرد دست می‌دهد و افرادی که در این مکان مشغول خدمت می‌باشند، دل از ظواهر زندگی فریبنده شهر‌ها کنده‌اند و با ظاهری ساده و با همان لباس‌های رزم دوران دفاع مقدس، یادآور خاطرات سال‌های عشق و ایثار هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار