ماجرای مخالفت آیت‌الله صدوقی با بنی‌صدر

حجت‌الاسلام «احمد سالک» در خاطره‌ای می‌گوید: صدای تلفن بلند بود و صدای شهید صدوقی را می‌شنیدم که فریاد می‌زدند «بنی‌صدر قابل اعتماد نیست. این کار را نکنید». معلوم بود از همان ابتدا شهید صدوقی شدیداً با بنی‌صدر مخالف بودند. حوادث بعدی هم صحت تحلیل و قضاوت ایشان را نشان داد.
کد خبر: ۲۹۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ - 01July 2018

ماجرای مخالفت آیت‌الله صدوقی با بنی‌صدربه گزارش دفاع پرس از یزد، «ابوالحسن بنی‌صدر» در اولین انتخابات ریاست جمهوری کشور رأی قابل توجه و قاطعی کسب کرد و با اختصاص ۷۶ درصد آراء، اولین رئیس‌جمهور ایران نام گرفت. با وجود این، از آن‌جایی که وی تصور می‌کرد صرف داشتن رأی مردم، این مجوز را به او می‌دهد تا هر کاری که می‌خواهد بکند، رویه خودخواهانه و تبخترآمیزی را پیشه کرد و بر تفرقه‌افکنی بین آحاد ملت اصرار کرد. همین امر موجب شد تا او بعد از حدود یک‌سال و نیم از ریاست جمهوری خلع و به عبرتی برای دیگران تبدیل شود.

این روز‌ها نیز برخی برخورد‌های تفرقه‌افکنانه و تلاش‌هایی که برای تقسیم مردم از سوی عده‌ای خاص صورت می‌گیرد، رفتار‌های بنی‌صدر را به اذهان متبادر می‌کند. آیت‌الله شهید صدوقی که امروز سالروز شهادت وی است، از جمله چهره‌های مخالف بنی‌صدر بود. روایت مخالفت ایشان با مطرح کردن بنی‌صدر جالب توجه است.

حجت‌الاسلام «احمد سالک» عضو سابق حزب جمهوری‌اسلامی و نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی در این رابطه می‌گوید: «یک‌بار در جلسه‌ای در منزل آیت‌الله طاهری در اصفهان بودم و آقایان تصمیم داشتند بنی‌صدر را مطرح کنند. آقای طاهری هم در نماز جمعه اصفهان او را مطرح کردند. در آن جلسه خود من شاهد بودم آیت‌الله طاهری به شهید آیت‌الله دستغیب و شهید آیت‌الله صدوقی تلفن زدند. صدای تلفن بلند بود و صدای شهید صدوقی را می‌شنیدم که فریاد می‌زدند: «بنی‌صدر قابل اعتماد نیست. این کار را نکنید». معلوم بود از همان ابتدا شهید صدوقی شدیداً با بنی‌صدر مخالف بودند. حوادث بعدی هم صحت تحلیل و قضاوت ایشان را نشان داد.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها