کارشناس مسائل سیاسی:

ساختار مدیریت بین‌المللی باید تغییر کند/ سازمان ملل بی‌خاصیت است

«محمدرضا عرب‌پور» با بیان این‌که ساختار مدیریت بین‌المللی باید تغییر کند؛ چراکه سازمان ملل یک سازمان بی‌خاصیت است، گفت: تمام کشور‌های جهان اوضاع «یمن» را می‌بینند و حتی طرفداران حقوق بشر نیز در لندن و کشور‌های اروپایی اعتراضاتی می‌کنند، اما این اعتراضات هیچ خاصیتی ندارند.
کد خبر: ۲۹۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ - 08July 2018

ساختار مدیریت بین‌المللی باید تغییر کند/ سازمان ملل یک سازمان بی‌خاصیت است«محمدرضا عرب‌پور» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در بیرجند، با بیان این‌که ساختار مدیریت بین‌المللی باید تغییر کند؛ چراکه سازمان ملل یک سازمان بی‌خاصیت است، اظهار داشت: ممکن است ملت‌ها درگیر این مسائل نباشند، اما ساختار غلط نهاد‌های بین‌المللی موجب می‌شود که آن‌ها هم دچار بحران شوند؛ همان‌طور که «سوریه» درگیر این جنگ شد.

وی با بیان این‌که نهاد‌های بین‌المللی برای بشریت کار نمی‌کنند، افزود: تمام کشور‌های جهان اوضاع «یمن» را می‌بینند و حتی طرفداران حقوق بشر نیز در لندن و کشور‌های اروپایی اعتراضاتی می‌کنند، اما این اعتراضات هیچ خاصیتی ندارند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این‌که عربستان سعودی با پرداخت پول، در ارکان حقوق بشر سازمان ملل قرار می‌گیرد، بیان داشت: در این کشور مردم به‌صورت ظاهری و محدود حق دخالت در امور کشورشان را دارند و زندانی‌های آن‌ها به زندانی‌های فراموش شده معروف هستند و دولت‌‌شان نیز هیچ پاسخی در این خصوص نمی‌دهد.

وی ادامه داد: در آمریکا نیز همین اخیرا کودکان را در زندان می‌کنند که در مرام هیچ انسانی نیست، اما باز هم این کشور مدعی حقوق‌بشر، در سازمان ملل نقش پررنگی دارد.

عرب‌پور با اشاره به حملات شیمیایی رژیم بعث عراق، گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس، فقط حدود ۳ هزار و ۶۰۰ مرتبه بمباران شیمیایی توسط رژیم بعث عراق انجام شد که بعضی از بمباران‌ها در شهر‌هایی مثل «حلبچه» علیه مردم مظلوم این کشور بود.

باید سیستم حکومتی استکبار را رسوا کنیم

وی گفت: ما باید بصیرت مردم را نسبت به این مسائل روشن کنیم و باید به این سمت برویم که سیستم حکومتی استکبار را رسوا کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این‌که بعد از جنگ جهانی اول و دوم، دنیا دست سرمایه‌داران صهیونیست افتاد، متذکر شد: آن‌ها همه نهاد‌های بین‌المللی را در اختیار گرفته‌اند و تنها راهی مانده، این است که نخبگان جهان چاره‌اندیشی کنند.

وی افزود: امت اسلامی خیلی خوب می‌تواند با اقتداری که دارد و بیش از ۲۰ درصد جمعیت و زمین‌های جهان را در اختیار دارد، اقدام مثبتی را در این خصوص انجام دهد؛ اما سران برخی از کشور‌های اسلامی مزدوران دشمن هستند.

عرب‌پور افزود: با ساز و کار‌هایی و شبکه‌های اجتماعی که وجود دارد، باید بتوانیم در این خصوص هماهنگی فکری در عالم ایجاد کنیم.

وی با اشاره به این‌که سازمان ملل، سازمانی است که با بودجه آمریکا و اسرائیل اداره می‌شود، اظهار داشت: به مجرد اینکه این سازمان به ضرر آن‌ها باشد، از آن خارج می‌شوند.

فتوای رهبری درخصوص منع استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی رعایت می‌شود

کارشناس مسائل سیاسی درخصوص تبعات داشتن سلاح هسته‌ای در جمهوری اسلامی ایران گفت: سلاح هسته‌ای حالت بازدارندگی دارد، اما اگر ما سلاح اتمی داشته باشیم، کشور‌های دیگر هم که به دنبال آن نبودند و از ایران الگوبرداری می‌کنند، خواهان آن می‌شوند.

وی عنوان کرد: همه کارشناسان نظامی بر این امر واقفند که فتوای رهبری درخصوص حرام بودن استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی در ایران رعایت می‌شود و در عمل دسترسی به سلاح اتمی را حرام می‌دانیم؛ اما برخی دشمنان باز هم حرف خود را می‌زنند.

عرب‌پور بیان داشت: علاوه بر این‌که داشتن سلاح اتمی هزینه‌های فراوانی دارد، دشمنان ما برای کنترل اثر بازدارندگی آن، این سلاح را در اختیار کشور‌های حاشیه خلیج فارس قرار می‌دهند.

وی افزود: «تل‌آویو» به‌عنوان کانون فسق و فجور جهان را نمی‌توان با سلاح اتمی هدف قرار داد؛ زیرا تشعشعات اتمی منحصر به مکان نمی‌ماند و تبعات بسیار بدی دارد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: در حادثه «چرنوویل» روسیه هنوز با گذشت ده‌ها سال مردم گرفتارند، در «سردشت» نیز امروز کودک شیمیایی داریم که از شیرخوارگی دچار عوارض شیمیایی شده است و تا آخر عمر با مرارت‌های زیادی زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: ما باید علم و قدرت داشته باشیم؛ چراکه اگر کشور قدرتمند باشد این خودش نوعی بازدارندگی ایجاد می‌کند.

روحیه بسیجی بسیاری از مشکلات کشور را حل می‌کند

عرب‌پور افزود: تا قبل از حوادث سال ۸۸ این قدرت ایجاد شده بود و در روزنامه‌های خارجی وجود قدرت جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر قدرت‌های دنیا مطرح می‌شد، اما با استفاده از عوامل ضدانقلاب حوادثی را در داخل به‌وجود آوردند که استحکام ما را برهم زد.

وی یادآور شد: ما باید قدرت نرم خود را بالا ببریم و در کشور مدیریت جهادی ایجاد کنیم، در واقع مشکل از این‌جا است که مدیریت جهادی نداریم.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که اگر تفکر جهادی و بسیجی داشته باشیم و روحیه بسیجی هم در بدنه اجرایی و سپس در بدنه عمومی کشور بیش از پیش ایجاد شود، بسیاری از مشکلات به راحتی حل می‌شود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که تفکر امام و رهبری درخصوص بسیج خیلی کم در کشور فهمیده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها