شکست گفتگوهای گروه‌های تروریستی و روسیه درباره جنوب سوریه

گروه‌های تروریستی از شکست گفتگوها با مقامات روس برای پیوستن به روند صلح در جنوب سوریه و تحویل سلاح‌های خود خبر دادند.
کد خبر: ۲۹۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴ - 30June 2018

شکست گفتگوهای گروه‌های تروریستی و روسیه درباره جنوب سوریهبه گزارش گروه بین‌اللمل دفاع پرس به نقل از رویترز، گفتگوهای بین گروه‌های تروریستی و روسیه برای پیوستن به روند صلح در جنوب سوریه به شکست انجامید.

رویترز به نقل از سخنگوی گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه نوشته است گفتگوی این گروه‌ها با مقامات روسی برای تحویل‌دادن سلاح و پیوستن به روند آشتی در جنوب سوریه بدون نتیجه پایان یافته است.

سخنگوی عناصر تروریستی  موسوم به «ارتش آزاد سوریه» درباره دلیل شکست این گفتگوها به رویترز گفت این نشست به شکست انجامید، زیرا تنها خواسته مقامات روس مبنی بر اینکه ما باید خود را تسلیم ارتش سوریه کنیم، تحقیرآمیز و خفت‌بار بود.

پیش‌تر رویترز به نقل از مقامات  اردنی اعلام کرده بود گزارش‌هایی تأییدشده از آتش‌بس در جنوب سوریه وجود دارد که این امر به آشتی میان ارتش سوریه و معارضان مسلح این کشور منجر خواهد شد.

هفته گذشته ارتش سوریه سرانجام عملیات بزرگ آزادسازی مناطق جنوبی و استانهای درعا و قنیطره را پس از شکست گفتگوها برای مصالحه با سران گروه‌های تروریستی آغاز کرد. از آغاز این عملیات، ارتش سوریه تاکنون کنترل بیش از 420 کیلومتر از مناطق شمال‌شرقی ریف استان درعا را به دست گرفته است.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، پیش از آغاز عملیات بزرگ آزادسازی مناطق جنوبی درعا و قنیطره به گروه‌های مسلح هشدار داد که در صورت نپذیرفتن مصالحه و تحویل ندادن سلاح، ارتش آن‌ها را هدف قرار خواهد داد.  با پیشروی ارتش سوریه در مناطق جنوبی تاکنون شمار زیادی از عناصر تروریستی خود را تسلیم ارتش سوریه کرده اند.

محمد الخضر خبرنگار شبکه المیادین یکشنبه  گذشته در خصوص پیوستن گروه‌های مسلح مناطق جنوبی به ارتش سوریه، گفت: گردان شباب السنه که در بصری الشام مستقر هستند و شمار آن‌ها به بیش از ۶ هزار تن می‌رسد، جیش الثوره که در جنوب سوریه حضور دارند، جیش العشایر که در مرز اردن مستقر است و لشکر‌های ۸ مارس و حمزه که در حومه غربی درعا حضور دارند و تعداد کل آن‌ها به بیش از ۲۵ هزار نفر می‌رسد تصمیم گرفته اند که در کنار ارتش سوریه به مقابله با جبهه النصره بپردازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار