برگزاری سی و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله «محمد صدوقی» در یزد

آیین سی و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله «محمد صدوقی» امشب (یک‌شنبه) در یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ - 01July 2018

بزرگداشت سالگرد شهادت سومین شهید محراب در یزدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، سی و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله «محمد صدوقی» و هفتمین سالگرد ارتحال یادگار ایشان مرحوم «محمدعلی صدوقی»، امشب (یک‌شنبه) از ساعت ۲۱ در مسجد روضه محمدیه (حظیره) یزد برگزار می‌شود.

آیت‌الله «محمد صدوقی» فرزند «میرزا ابوطالب» از نوادگان «شیخ صدوق» بود و در هشتم صفر ۱۳۲۷ هجری قمری برابر با ۱۲۸۴ هجری شمسی در یزد متولد شد.

وی به مدت ۲۱ سال در قم به فراگیری علوم اسلامی پرداخت و پس از آن به دعوت بزرگان و مردم یزد و به دستور آیت‌الله‌العظمی «بروجردی» و توصیه امام خمینی به یزد بازگشت و به کار تدریس، بازسازی مدارس علمیه، برگزاری مجالس وعظ و خطابه، ترویج دین، حل مشکلات مردم و اقامه نماز جماعت همت گمارد و زعامت دینی و مرجعیت امور شرعی را برعهده گرفت.

این شخصیت والامقام پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از طرف مردم یزد، برای تدوین قانون اساسی راهی مجلس خبرگان شد و در راه تثبیت اصل ولایت فقیه، تلاش فراوانی از خود نشان داد.

آیت‌الله صدوقی همچنین به عنوان نماینده امام و امام جمعه یزد برگزیده شد و به روشنگری و ارشاد مردم همت گماشت.

آیت‌الله صدوقی در روز ۱۱ تیر ۱۳۶۱ مطابق با دهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۲ قمری پس از ادای نمازجمعه در حالی که جایگاه را ترک می‌کرد، منافقی با به آغوش کشیدن آن بزرگوار و منفجر کردن نارنجکی که در دست داشت، ایشان را به شهادت رساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها