مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد:

استان یزد یک هزار و ۳۷۸ جانباز شیمیایی دارد

«احمد ابراهیمی» با بیان این‌که تعداد کل جانبازان هشت سال دفاع مقدس استان یزد نزدیک به ۱۰ هزار نفر است، گفت: استان یزد یک هزار و ۳۷۸ جانباز شیمیایی دارد که در عملیات‌های مختلف به این مقام نائل آمده‌اند.
کد خبر: ۲۹۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ - 01July 2018

استان یزد یک هزار و ۳۷۸ جانباز شیمیایی داردبه گزارش دفاع پرس از یزد، «احمد ابراهیمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به بمباران شیمیایی سردشت و مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی، اظهار داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس، به علت حملات شیمیایی رژیم بعث عراق، هزاران تن از رزمندگان ایرانی دچار مصدومیت‌های شیمیایی شدند که تعداد زیادی از آن‌ها به خیل شهدا پیوستند.

وی افزود: باوجود گذشت نزدیک به ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، بیش از ۴۵ هزار جانباز شیمیایی در کشور وجود دارند که با آثار و صدمات ناشی از این حملات دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

ابراهیمی با بیان این‌که تعداد کل جانبازان هشت سال دفاع مقدس استان یزد نزدیک به ۱۰ هزار نفر است، گفت: استان یزد یک هزار و ۳۷۸ جانباز شیمیایی دارد که در عملیات‌های مختلف به این مقام نائل آمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۴۵۰ نفر از جانبازان استان یزد را جانبازان اعصاب و روان و ۲۱ نفر از آن‌ها را جانبازان قطع نخاعی تشکیل می‌دهند.

خاطرنشان می‌شود در تاریخ ۷ و ۸ تیرماه سال ۱۳۶۶، هواپیما‌های بمب‌افکن عراقی با بمب‌های شیمیایی به ۴ نقطه پرازدحام و متراکم جمعیتی شهر «سردشت» حمله کردند که براثر این حملات غیرنظامیان زیادی به شهادت رسیدند و یا بر اثر استنشاق گاز‌های شیمیایی دچار مسمومیت شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها