رحمانی فضلی:

مکان‌هایی پیش‌بینی شده تا مردم بتوانند اعتراضات خود را بیان کنند/ مشکل آب خرمشهر و آبادان برطرف می‌شود

وزیر کشور گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات که در سرلوحه کار وزارت کشور قرار دارد، حضور مردم و مشارکت سیاسی است؛ در همین راستا مکان‌هایی پیش‌بینی شده است تا مردم بتوانند به راحتی و با حفظ امنیت، اعتراضات خود را بیان کنند.
کد خبر: ۲۹۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ - 01July 2018

مکان‌هایی پیش بینی شده تا مردم بتوانند به راحتی، اعتراضات خود را بیان کنندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «عبدالرضا رحمانی فضلی» صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مشارکت سیاسی مردم در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در سرلوحه کار وزارت کشور قرار دارد، حضور و مشارکت سیاسی مردم است؛ در همین راستا مکان‌هایی برای اعتراضات مردمی پیش‌بینی شده است تا مردم بتوانند به راحتی و با حفظ امنیت، اعتراضات خود را بیان کنند.

وی ادامه داد: در حوزه آزادی مدنی، تجمعات دانشگاهی و نشست‌های دانشگاهی در سال ۹۷ هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد و در این خصوص جلسات خوبی با حزب‌ها داشتیم و ملاحظاتی که در این خصوص داشتیم را اعلام کردیم.

وزیر کشور گفت: تلاش وزارت کشور در حوزه‌های مختلف این است که آرامش، نشاط و امنیت را برقرار کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مصرف مواد مخدر در کشور، افزود: با توجه به آمار معتادین کشور سالیانه هزار تن مواد مخدر در کشور مصرف می ‌شود و یکی از تقاضای ارز در بازار مربوط به مصرف مواد مخدر و قاچاق کالا بوده است.

رحمانی فضلی در خصوص دلایل اعتراضات مردمی در چند روز گذشته، گفت: اعتراضات مردمی دلایل مختلفی اعم از ناکارآمدی‌ها، عدم‌پاسخگوی در زمان مناسب و عدم اقناع مردم بوده است و هرگاه با مردم صحبت کرده‌ایم مردم ما را حمایت کردند؛ تحقیقات انجام شده تا به امروز نشان داده است که عده مشخص یا گروهی خاصی مردم را تحریک به اعتراضات کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز کشورمان پیشرفت‌های زیادی داشته و باید مردم را به آینده امیدوار کرد. با خروج آمریکا از برجام، دشمن تبلیغات روانی زیادی علیه ایران انجام می‌دهد؛ اما ما باید با وحدت و انسجام با این هجمه مقابله کنیم.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: اقتدار و امنیت کشورمان امروز در سایه وحدت و انسجام است. ما اعتراضات را به رسمیت می‌شناسیم؛ اما مردم باید بدانند که دشمن در این مواقع دست به کار می‌شود به عنوان مثال ما در موضوع کامیون‌داران با آرامش و گفت‌و‌گو توانستیم مشکلات را حل کردیم.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم باید همواره هوشیار باشند، افزود: مردم باید بدانند دشمنی که در طول ۴۰ ساله گذشته همواره در مقابل ما بود؛ چرا امروز منافع مردم را در نظر گرفته است!

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه طرح غدیر که توسط سپاه و قرارگاه خاتم در حال انجام است، گفت: طرح غدیر تا ۱۵ تیرماه افتتاح می‌شود و مشکل آب خرمشهر و آبادان برطرف خواهد شد؛ اما دشمن در این خصوص با تحریک کردن مردم به دنبال اعتراضات مردمی است.

وزیر کشور در خصوص دختران ایرانشهر، گفت: موضوعی که در نماز جمعه اعلام شد، خلاف واقعیت بود و اطلاعات غلط داشتند و تنها یک نفر شکایت کرد و پس از آن دو نفر به شکات اضافه شد که مسببان آن دستگیر شدند و موضوع در حال بررسی است و نسبت به این مسائل حساس هستیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه آیا موضوع آب در کشور امنیتی است، گفت: چیزی که در رسانه‌ها گفته می‌شود، صحیح نیست و موضوع آب امنیتی نیست. اعتراضات به دلیل هیجانات است.

وزیر کشور گفت: مسائل امنیتی این است که در دو سه‌ ماه اخیر ۲۰ تیم عملیاتی در مرزها متلاشی شدند و ۳۶ گروه در جوار مرزی با تزریق پول و کمک‌های مالی در حال فعالیت علیه جمهوری اسلامی هستند که خوشبختانه توسط نیروهای مسلح در رصد کامل هستند.

وزیر کشور در خصوص همکاری ایران با کشورهای اروپایی گفت: امروز این همکاری به صورت یکجانیه است و فقط ایران در این حوزه تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تولید مواد مخدر در افغانستان به 10 هزار تن رسیده است، اظهار داشت: تا کنون هزار و 200 تن مواد مخدر در ایران کشف شده است.

رحمانی فضلی افزود: در موضوع مهاجرین 3 میلیون مهاجر در ایران زندگی می‌کنند و ایران با نگاه انسانی به این موضوع توجه دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه در زمان تحریم اروپا از دادن سگ‌های موادیاب و دستگاه‌های ایکس‌ریل به ما خودداری می‌کردند، گفت: ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا با نگاه انسانی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در گذشته ایران هشدار داده بود که گروه‌های تروریستی و باند‌های مواد مخدر به یک پیوند خورده است، خاطرنشان کرد: در حمله اخیر باند‌های مواد مخدر به پایگاه مرزبانی بیش از ۳۰ گلوله ار پی چی شلیک شده که این یک هشدار برای کشورهای اروپایی است.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: موضوع تروریست، پناهندگان و مواد مخدر امروز یک‌ موضوع بین‌المللی است و باید همه کشورها باهم همکاری کنند.

رحمانی فضلی در خصوص همکاری با پاکستان و افغانستان در حوزه بر قراری امنیت در مرزها افزود: جلسات و مذاکرات خوبی با رییس جمهور و وزیر کشور افغانستان داشتیم.

وی ادامه داد: یگان‌های نیروهای مسلح هرکدام جداگانه با نیروهای نظامی افغانستانی و پاکستان جلساتی دارند؛ اما باید به این اشاره داشت که افغانستان در تامین امنیت ضعیف است.

وزیر کشور  خاطرنشان کرد: امروز 70 درصد از مواد مخدر و 85 درصد پناهندگان از مرز پاکستان وارد کشور می‌شود و 95 درصد از اشرار در این مرزها قرار دارند.

وی ادامه داد: امروز نیروی زمینی سپاه با تمام توان در مرزهای پاکستان در حال ساخت پاسگاه و تحویل به نیروی انتظامی است.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص همکاری ایران و عراق اظهار داشت: خوشبختانه امروز همکاری‌های ایران و عراق در سطح بالایی قرار دارد و مصداق آن را می‌توان در اربعین حسینی دید که سالیانه 2 میلیون و 400 زائر راهی عراق می‌شوند.

وی ادامه داد: امروز بیشتر همکاری با عراق در سطح امنیتی و کنترل قاچاق است.

رحمانی فضلی در خصوص اینکه ایران طرحی در سازمان ملل مبنی بر کشت جایگزین و معیشت جایگزین در افغانستان برای کاهش کشت خشخاش به تصویب رسیده است، گفت: ایران با همکاری پاکستان و سازمان ملل آماده کشت جایگزین در استان فره افغانستان بودند که متاسفانه با کارشکنی کشورهایی که سود زیادی داشتد این کار انجام نشد.

وزیر کشور در پاسخ به خبرنگار دفاع پرس در خصوص آخرین پیگیری‌ها برای آزادی سرباز وطیفه سعید براتی که در درگیری با گروه تروریستی جیش العدل اسیر شده بود، گفت: در اوایل گروگان‌گیری خبری از سلامتی آن در مجامع رسمی و غیر رسمی نداشتیم؛ اما با پیگیری‌های انجام شده زنده ماندن وی اعلام شد.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته عکسی منتشر شد که زنده بودن وی معلوم شد؛ اما گروه تروریستی جیش العدل هیچ‌گونه درخواستی در قبال آزادی او مطرح نکرده است.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس در خصوص وضع قانونی برای برخورد با مصرف کنندگان مواد مخدر گل، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر جایگزین کردن مواد مخدر کم‌خطر به جای پر خطر است.

وی ادامه داد: در گذشته شیشه در رتبه دوم مصرف مواد مخدر بوده است؛ اما امروز تریاک مصرف اول را داشته و شیشه سوم است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه شیشه امروز از کیلویی 18 میلیون تومان به 70 میلیون تومان رسیده است، گفت: در مبارزه با مواد مخدر در کشف شیشه 78 درصد رشد داشتیم و این نشان از عزم جدی در این حوزه است.

وزیر کشور با اشاره به جمع‌آوری معتادین متجاهر اظهار داشت: در گذشته بیش از سه میلیون نفر معتاد متجاهر تا قبل تصدی بنده در کشور وجود داشتند که امروز این میزان به 2 میلیون و 800 هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار