مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مازندران خبر داد؛

اعزام بیش از یک هزار نیروی کار مازندرانی برای بازسازی عتبات عالیات

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مازندران گفت: تاکنون یک هزار و ۴۰۰ نفر نیروی کار مازندرانی برای خدمت‌رسانی به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.
کد خبر: ۲۹۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ - 01July 2018
اعزام بیش از یک هزار نیروی کار مازندرانی برای بازسازی عتبات عالیاتبه گزارش دفاع پرس از ساری، «محمدحسن اصغری» مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مازندران در نشست منطقه دو ستاد عتبات عالیات، با بیان اینکه استان مازندران جزو 4 استان برتر کشور در زمینه بازسازی عتبات عالیات است، اظهار داشت: حرم حضرت امیرالمومنین (ع) در نجف ابتدا توسط مازندرانی‌ها ساخته شده است.
 
اصغری با بیان اینکه استان مازندران یکی از استان‌های پیشتاز در بازسازی عتبات عالیات بوده، از کسب رتبه اول این استان در طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ و کسب رتبه دوم در سال ۹۶ در بازسازی عتبات عالیات خبر داد و افزود: تاکنون یک هزار و ۴۰۰ نفر نیروی کار برای خدمت‌رسانی به عتبات عالیات رفته‌اند.
 
وی با بیان اینکه از سال ۸۳ تا ۹۶ مبلغ ۱۳ میلیارد تومان برای بازسازی حرم امیرالمومنین (ع) و صحن حضرت زهرا (س) هزینه شده، افزود: برای حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل و صحن حضرت زینب (س) ۲۶ میلیارد تومان، برای حرمین امامین جوادین حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و برای حرمین عسکرین حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون هزینه شده است.
 
اصغری با بیان اینکه تا پایان سال گذشته بودجه ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع از صحن حضرت زهرا (س) توسط مازندرانی‌ها تأمین شده است، افزود: بودجه ۲۴۰ متر از صحن حضرت زینب (س) در کربلا و یک هزار و ۲۱۸ قالب خشت طلا گنبد امام حسین (ع) نیز توسط مازندرانی‌ها تامین و اهدا شد و بودجه ۴ ستون گنبد امام حسین (ع) با مبلغ ۲۰ میلیارد ریال توسط یک خیر مازندرانی پرداخت شده است.
 
وی با اعلام اینکه عملکرد این ستاد در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ کاهش یافته و در طی این ۳ ماه تنها ۵۵۰ میلون تومان جذب شده، سه عامل مهم در این زمینه را جو مشکلات اقتصادی کشور، زلزله کرمانشاه و اربعین حسینی برشمرد و متذکر شد: قرار بود جذب هزینه اربعین حسینی در محرم و سفر باشد، اما زودتر اتفاق افتاده و همین امر جذب ستاد بازسازی را تحت‌الشعاع قرار داده و ما نسبت به سال گذشته حداقل ۲۰۰ میلیون تومان کاهش جذب داشته‌ایم و در استان‌های دیگر هم وضع به همین منوال است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها